SCHEJBALOVÁ, Zdeňka. Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština). Online. 1. vyd. Brno: Munipress, 2020, 719 s. Elektronická verze. ISBN 978-80-210-9856-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština)
Název česky Metodika práce s žáky se specifickými poruchami učení: Aplikace písní s rytmickým a pohybovým doprovodem v cizím jazyce (francouzština)
Název anglicky Methodology for working with pupils with specific learning disabilities: Application of songs with rhythmic and movement accompaniment in a foreign language (French). Methodical manual
Autoři SCHEJBALOVÁ, Zdeňka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 719 s. Elektronická verze, 2020.
Nakladatel Munipress
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00127813
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9856-5
Klíčová slova česky žáci s SPU; francouzština; písně; říkadla; rytmus; pohyb
Klíčová slova anglicky pupils with specific learning disabilities; French; songs; rhymes; rhythm; movement
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D., učo 2213. Změněno: 6. 2. 2023 10:35.
Anotace
Publikace je rozdělena na část teoreticko-výzkumnou (134 stran), ve které se zkoumají strategie ve výuce cizího jazyka s ohledem na žáky se specifickými poruchami učení a chování, dále je zde podáno grafematické srovnání cizích jazyků a pojednáno o vlivu hudby (písní) a tanečních a rytmických aktivit jako pomocného činitele při výuce cizích jazyků a začlenění žáků s SPU do třídního kolektivu. Součástí je i jedna kapitola týkající se metodiky a metodická příručka v příloze (623 stran), která obsahuje metodické a praktické listy (19 francouzských písní, 10 českých písní s francouzským textem, 5 konverzačních obratů na melodii českých písní, 5 francouzských sloves na melodii českých písní, 24 francouzských říkadel). Publikace je určena na usnadnění osvojení si cizího jazyka (francouzštiny) u žáků se specifickými poruchami učení. Sborový zpěv, recitace a doprovodná hra na rytmické nástroje, popř. pohyb a tanec přispívají k odstranění bariér a ostychu mezi žáky se SPU a intaktními, posílení celkové spolupráce mezi žáky, rozvinutí řečové schopnosti a jazykové dovednosti, komunikace v cizím jazyce, posílení sociálně-emočních kompetencí žáků obou skupin prostřednictvím estetických a emocionálních zážitků ze společných aktivit.
Anotace anglicky
The scientific publication is divided into a theoretical-research part (134 pages), which examines strategies in foreign language teaching with regard to pupils with specific learning and behavioral disorders, also presents a graphematic comparison of foreign languages and discusses the influence of music (songs) and dance and rhythmic activities as an auxiliary factor in foreign language teaching and inclusion pupils with SLD to the class collective. This part also includes one chapter on methodology, and a methodological manual (623 pages) in appendix, which contains methodological and practical sheets (19 French songs, 10 Czech songs with French lyrics, 5 conversational turns to the tune of Czech songs, 5 French verbs to the tune of Czech songs, 24 French rhymes). The publication is intended to facilitate the acquisition of a foreign language (French) by pupils with specific learning disabilities. Choral singing, recitation and accompanying playing of rhythmic instruments, or movement and dance contribute to removing barriers and shyness between pupils with SPU and intact pupils, strengthening overall cooperation between pupils, developing speech and language skills, communication in a foreign language, strengthening the social-emotional competences of pupils of both groups through aesthetic and emotional experiences from joint activities .
Návaznosti
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004872, interní kód MUNázev: Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole (Akronym: Kvalita v inkluzi žáků se SVP)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 20:18