BULA, Marek. Podpora a měření well-beingu žáků na druhém stupni základní školy (Promoting and measuring the well-being of pupils in upper primary school). In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora a měření well-beingu žáků na druhém stupni základní školy
Name (in English) Promoting and measuring the well-being of pupils in upper primary school
Authors BULA, Marek.
Edition XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) well-being, vzdělávací výsledky, adolescenti, preventivní programy
Keywords in English well-being, adolescents, prevention programs, educational outcomes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marek Matouš Bula, učo 517431. Changed: 14/2/2024 13:08.
Abstract
Podpora well-beingu ve vzdělávání není v českém kontextu oblast, na kterou by byl tradičně kladen důraz (Janštová & Slezáčková, 2018), na což reaguje na příklad projekt Partnerství pro vzdělávání 2030+. Cílem tohoto příspěvku je charakterizovat realizaci a měření úspěšných na důkazech založených preventivních programů na podporu well-beingu na základních školách a tím přispět k tvorbě jejich aplikačního rámce v ČR.
Abstract (in English)
Promotion of well-being in education has not yet been emphasised in the Czech context (Janštová & Slezáčková, 2018). The aim of this paper is to characterise the implementation and measurement of successful foreign evidence-based prevention programmes for promoting well-being in primary schools and thus contribute to the development of their application framework in the Czech Republic.
Links
MUNI/A/1397/2021, interní kód MUName: Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 15/6/2024 12:22