BAKEŠOVÁ, Václava. Compétences clés des futurs enseignants de FLE : l’apport des textes littéraires choisis. Neofilolog. Poznań: POLSKIE TOWARZYSTWO NEOFILOLOGICZNE, 2022, roč. 2022, č. 59, s. 19-34. ISSN 1429-2173. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14746/n.2022.59.1.3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Compétences clés des futurs enseignants de FLE : l’apport des textes littéraires choisis
Název česky Klíčové kompetence budoucích učitelů francouzštiny: přínos vybraných literárních textů
Název anglicky The key skills of future FFL teachers developed through the literary texts
Autoři BAKEŠOVÁ, Václava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Neofilolog, Poznań, POLSKIE TOWARZYSTWO NEOFILOLOGICZNE, 2022, 1429-2173.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odborný časopis Polské neofilologické společnosti.
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00127927
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14746/n.2022.59.1.3
Klíčová slova česky čtení literárních textů; příprava budoucích učitelů; globální dovednosti; klíčové dovednosti; pedagogická mediace; didaktická reflexe; komunikace v cizím jazyce; kulturní povědomí a vyjadřování
Klíčová slova anglicky reading literary texts; training future teachers; global skills; key skills; pedagogical mediation; didactic reflection; communication in a foreign language; cultural awareness and expression
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2023 10:20.
Anotace
Cet article présente un exemple de médiation pédagogique au cours duquel divers ensembles de compétences (globales, professionnelles, clés, etc.) sont développés à travers un certain nombre de textes littéraires sélectionnés. La médiation pédagogique est comprise comme un processus réfléchi au cours duquel les étudiants développent la conscience de soi dans le rôle de médiateur en langue et culture étrangères en acquérant les compétences nécessaires à leur développement personnel et professionnel, en utilisant tout le potentiel des textes littéraires. En même temps, en approfondissant les compétences linguistiques réceptives, la lecture des textes développe aussi les compétences linguistiques productives, c'est-à-dire l'expression orale et écrite, et la pensée didactique des étudiants.
Anotace česky
Tato studie představuje příklad pedagogické mediace, při níž jsou prostřednictvím vybraných literárních textů rozvíjeny různé dovednosti (globální, odborné, klíčové atd.). Pedagogická mediace je chápána jako promyšlený proces, během něhož se studenti rozvíjejí po stránce sebeuvědomění v roli cizojazyčného a cizokulturního mediátora tím, že si osvojují kompetence potřebné pro svůj osobní a profesní růst, a to s využitím plného potenciálu literárních textů. Čtení textů zároveň rozvíjí i produktivní jazykové dovednosti, tj. mluvení a psaní spolu s prohlubováním receptivních jazykových dovedností, ale i didaktického myšlení studentů.
Anotace anglicky
This study presents an example of pedagogical mediation during which various skill sets (global, professional, key, etc.) are being developed through a number of selected literary texts. Pedagogical mediation is understood as a thoughtful process during which students develop the self-awareness in the role of foreign-language and foreign-culture mediator by acquiring the skills necessary for their personal and professional growth, using the full potential of literary texts. At the same time, by deepening the receptive language skills, reading of texts develops also the productive language skills, i.e. speaking and writing, and to the awareness of students’ didactic thinking.
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 19:17