ČERNÝ, Michal. The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object. Journal of Applied Technical and Educational Sciences. 2022, roč. 12, č. 3, s. 1-28. ISSN 2560-5429.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 2022, 2560-5429.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Srbsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00127957
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky chatbot; chatbots; conversational agent; dialogic methods; artificial intelligence; Turing; learning objects; history of education technology
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 13. 3. 2023 07:29.
Anotace
Chatbots represent a strong and distinctive theme in the current literature on technology in education. What is lacking, however, is an analysis of them in terms of historical development or deeper historical-discursive classification. This paper focuses on the history of chatbots and places it in the context of a critical reflection on studies focusing on chatbots as educational objects between 2006-2021. It offers an analysis of each study and places them in the context of the development of the field as a whole. The study identifies three vital discourses that can be identified in the development of chatbots from a historical perspective - Turing-oriented, Searle-oriented and educational interaction-oriented.
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 18:19