k 2022

Research on Foreign Language Teaching and Learning in the Czech Republic from 2016 to 2021

VOŇKOVÁ, Hana, Kateřina VLČKOVÁ, Ondřej PAPAJOANU, Michal ZVIROTSKÝ, Angie MOORE et. al.

Základní údaje

Originální název

Research on Foreign Language Teaching and Learning in the Czech Republic from 2016 to 2021

Název anglicky

Výzkum učení a vyučování cizích jazyků v ČR v letech 2016-2021

Autoři

VOŇKOVÁ, Hana, Kateřina VLČKOVÁ, Ondřej PAPAJOANU, Michal ZVIROTSKÝ a Angie MOORE

Vydání

Konference ECER, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učení se cizím jazykům, vyučování cizích jazyků, Česká republika

Klíčová slova anglicky

Foreign language learning and teaching, Czech Republic, current research foci

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2023 22:18, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

This study aims to present a thorough picture of the current research on educational aspects of foreign and second language learning and teaching that has been conducted in the Czech Republic during the period from 2016 to 2021. We have conducted an analysis of books and peer-reviewed papers which are included in the field of Education within the database Research, Development and Innovation (R&D&I) Information System in the Czech Republic. Therefore, we include, among others, valuable local research which cannot be easily accessed by international readers since it has been published in Czech or a language other than English. The secondary aim of this study is to provide a socio-political context relevant to the linguistic environment of the Czech Republic.

Návaznosti

GA20-05484S, projekt VaV
Název: Analýza determinantů sebehodnocení znalostí anglického jazyka a motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků nižšího sekundárního stupně
Investor: Grantová agentura ČR, Analýza determinantů sebehodnocení znalostí anglického jazyka a motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků nižšího sekundárního stupně

Přiložené soubory