2022
Research on Foreign Language Teaching and Learning in the Czech Republic from 2016 to 2021
VOŇKOVÁ, Hana, Kateřina VLČKOVÁ, Ondřej PAPAJOANU, Michal ZVIROTSKÝ, Angie MOORE et. al.Základní údaje
Originální název
Research on Foreign Language Teaching and Learning in the Czech Republic from 2016 to 2021
Název anglicky
Výzkum učení a vyučování cizích jazyků v ČR v letech 2016-2021
Autoři
VOŇKOVÁ, Hana, Kateřina VLČKOVÁ, Ondřej PAPAJOANU, Michal ZVIROTSKÝ a Angie MOORE
Vydání
Konference ECER, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
učení se cizím jazykům, vyučování cizích jazyků, Česká republika
Klíčová slova anglicky
Foreign language learning and teaching, Czech Republic, current research foci
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2023 22:18, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Anotace
V originále
This study aims to present a thorough picture of the current research on educational aspects of foreign and second language learning and teaching that has been conducted in the Czech Republic during the period from 2016 to 2021. We have conducted an analysis of books and peer-reviewed papers which are included in the field of Education within the database Research, Development and Innovation (R&D&I) Information System in the Czech Republic. Therefore, we include, among others, valuable local research which cannot be easily accessed by international readers since it has been published in Czech or a language other than English. The secondary aim of this study is to provide a socio-political context relevant to the linguistic environment of the Czech Republic.
Návaznosti
GA20-05484S, projekt VaV |
|