2022
Calixto Bieito. Překračování hranic – otevřenost, provokace, anebo umělecká invaze?
HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, ŠárkaZákladní údaje
Originální název
Calixto Bieito. Překračování hranic – otevřenost, provokace, anebo umělecká invaze?
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, NdB Diva, od s. 20-23, 4 s. 2022
Nakladatel
Národní divadlo Brno
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
Calixto Bieito; opera; Janáček; Káťa Kabanová; Z mrtvého domu
Změněno: 15. 1. 2023 19:19, doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.
Anotace
V originále
Článek přibližuje divákům festivalu "Janáček Brno 2022" tvorbu španělského divadelního režiséra Calixta Bieita, který je považován za kontroverzního interpreta děl "klasického" repertoáru. Text je zaměřen především na Bieitova jevištní pojetí oper Leoše Janáčka, zejména "Káti Kabanové" a "Z mrtvého domu". Autorka článku se také obecněji zamýšlí nad principy Bieitova režijního přístupu ke světoznámým operám a podstatou kontroverzí, jež jsou s ním spojovány.
Návaznosti
MUNI/A/1528/2021, interní kód MU |
|