d 2022

Calixto Bieito. Překračování hranic – otevřenost, provokace, anebo umělecká invaze?

HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka

Základní údaje

Originální název

Calixto Bieito. Překračování hranic – otevřenost, provokace, anebo umělecká invaze?

Vydání

1. vyd. Brno, NdB Diva, od s. 20-23, 4 s. 2022

Nakladatel

Národní divadlo Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

Calixto Bieito; opera; Janáček; Káťa Kabanová; Z mrtvého domu
Změněno: 15. 1. 2023 19:19, doc. Mgr. Šárka Havlíčková Kysová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek přibližuje divákům festivalu "Janáček Brno 2022" tvorbu španělského divadelního režiséra Calixta Bieita, který je považován za kontroverzního interpreta děl "klasického" repertoáru. Text je zaměřen především na Bieitova jevištní pojetí oper Leoše Janáčka, zejména "Káti Kabanové" a "Z mrtvého domu". Autorka článku se také obecněji zamýšlí nad principy Bieitova režijního přístupu ke světoznámým operám a podstatou kontroverzí, jež jsou s ním spojovány.

Návaznosti

MUNI/A/1528/2021, interní kód MU
Název: Výzkum divadelní kultury v interdisciplinárních přesazích III. (Akronym: DIVADLO)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum divadelní kultury v interdisciplinárních přesazích III.