ROZVADSKÁ, Katarína. Teoretizace struktury biograficého učení na příkladu dospělých s netradiční vzdělávací trajektorií. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoretizace struktury biograficého učení na příkladu dospělých s netradiční vzdělávací trajektorií
Název anglicky Theoretisation of the structure of biographical learning in the case of adults with non-traditional educational trajectory
Autoři ROZVADSKÁ, Katarína.
Vydání 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky biografické učení; dospělí učící se; celoživotní učení; biografický výzkum; studium narativů
Klíčová slova anglicky biographical learning; adults learners; lifelong learning; biographical research; study of narratives
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Změněno: 22. 1. 2023 19:05.
Anotace
Biografické učení je holistickým a diachronickým pohledem na proces celoživotního učení. V andragogice však doposud chybí jeho systematizovaná teorie (Alheit, 2018). Příspěvek si proto klade za cíl přispět k teoretizaci biografického učení na základě analýzy narativů dospělých studentů pedagogických oborů. Data pocházejí z biografických rozhovorů realizovaných v roce 2019 s 29 netradičními studenty studujícími na českých vysokých školách (staršími 26 let, kteří měli min. rok pauzu ve formální vzdělávací dráze). Výsledkem narativní analýzy jsou tři typy biografického učení.
Anotace anglicky
Biographical learning is a holistic and diachronic view of the lifelong learning process. However, andragogy still lacks its systematized theory (Alheit, 2018). Therefore, the paper aims to contribute to the theorization of biographical learning based on the analysis of narratives of adult students from pedagogical degrees. The data come from biographical interviews in 2019 with 29 non-traditional students studying at Czech universities (at least 26 years old who had at least one year break in their formal educational trajectory). The results of the narrative analysis are three types of biographical learning.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 08:16