2022
Teoretizace struktury biograficého učení na příkladu dospělých s netradiční vzdělávací trajektorií
ROZVADSKÁ, KatarínaZákladní údaje
Originální název
Teoretizace struktury biograficého učení na příkladu dospělých s netradiční vzdělávací trajektorií
Název anglicky
Theoretisation of the structure of biographical learning in the case of adults with non-traditional educational trajectory
Autoři
ROZVADSKÁ, Katarína
Vydání
2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
biografické učení; dospělí učící se; celoživotní učení; biografický výzkum; studium narativů
Klíčová slova anglicky
biographical learning; adults learners; lifelong learning; biographical research; study of narratives
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2023 19:05, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
V originále
Biografické učení je holistickým a diachronickým pohledem na proces celoživotního učení. V andragogice však doposud chybí jeho systematizovaná teorie (Alheit, 2018). Příspěvek si proto klade za cíl přispět k teoretizaci biografického učení na základě analýzy narativů dospělých studentů pedagogických oborů. Data pocházejí z biografických rozhovorů realizovaných v roce 2019 s 29 netradičními studenty studujícími na českých vysokých školách (staršími 26 let, kteří měli min. rok pauzu ve formální vzdělávací dráze). Výsledkem narativní analýzy jsou tři typy biografického učení.
Anglicky
Biographical learning is a holistic and diachronic view of the lifelong learning process. However, andragogy still lacks its systematized theory (Alheit, 2018). Therefore, the paper aims to contribute to the theorization of biographical learning based on the analysis of narratives of adult students from pedagogical degrees. The data come from biographical interviews in 2019 with 29 non-traditional students studying at Czech universities (at least 26 years old who had at least one year break in their formal educational trajectory). The results of the narrative analysis are three types of biographical learning.