R 2022

VEPVU - Sebehodnoticí software učitelských dovedností

PROKOP, Daniel, Barbora ZAVADILOVÁ a Michal KUNC

Základní údaje

Originální název

VEPVU - Sebehodnoticí software učitelských dovedností

Název česky

VEPVU - Sebehodnoticí software učitelských dovedností

Název anglicky

VEPVU - Self-assessment software of teacher competencies

Autoři

PROKOP, Daniel, Barbora ZAVADILOVÁ a Michal KUNC

Vydání

2022

Další údaje

Typ výsledku

Software

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Klíčová slova česky

sebehodnocení učitele; evaluace ve vzdělávání; vnímaná účinnost; TALIS

Klíčová slova anglicky

teacher self-assessment; evaluation in education; self-efficacy; TALIS
Změněno: 22. 1. 2023 19:16, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Anotace

V originále

VEPVU je dotazníkové šetření připravenosti v učitelských dovednostech, využívajícího srovnání s českou a zahraniční populací učitelů z šetření TALIS 2018 (OECD). VEPVU slouží především pro programy vzdělávající učitele: nabízí možnost otestovat skupinu studentů učitelství a získat informace o jejich úrovni a jejich hodnocení kvality praxe na škole. Zadává se studentům učitelství a jeho výsledky jsou určeny pro vzdělavatele učitelů – umožní jim získat ucelené informace o učitelské sebejistotě u skupiny studentů učitelství. Zaměřuje se na připravenost studenta učitelství index self-efficacy (subjektivně vnímané zdatnosti) dle TALIS. Zahrnuje rovněž doplňující otázky (motivace stát se učitelem, typ pedagogické praxe, předchozí pedagogické zkušenosti), na jejichž základě je konstruována srovnávací skupina metodou tzv. propensity score matchingu (obdržíte srovnání se studenty učitelství, kteří jsou si navzájem podobní svými charakteristikami a zkušenostmi).