2022
VEPVU - Sebehodnoticí software učitelských dovedností
PROKOP, Daniel, Barbora ZAVADILOVÁ a Michal KUNCZákladní údaje
Originální název
VEPVU - Sebehodnoticí software učitelských dovedností
Název česky
VEPVU - Sebehodnoticí software učitelských dovedností
Název anglicky
VEPVU - Self-assessment software of teacher competencies
Autoři
PROKOP, Daniel, Barbora ZAVADILOVÁ a Michal KUNC
Vydání
2022
Další údaje
Typ výsledku
Software
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Klíčová slova česky
sebehodnocení učitele; evaluace ve vzdělávání; vnímaná účinnost; TALIS
Klíčová slova anglicky
teacher self-assessment; evaluation in education; self-efficacy; TALIS
Změněno: 22. 1. 2023 19:16, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.
Anotace
V originále
VEPVU je dotazníkové šetření připravenosti v učitelských dovednostech, využívajícího srovnání s českou a zahraniční populací učitelů z šetření TALIS 2018 (OECD). VEPVU slouží především pro programy vzdělávající učitele: nabízí možnost otestovat skupinu studentů učitelství a získat informace o jejich úrovni a jejich hodnocení kvality praxe na škole. Zadává se studentům učitelství a jeho výsledky jsou určeny pro vzdělavatele učitelů – umožní jim získat ucelené informace o učitelské sebejistotě u skupiny studentů učitelství. Zaměřuje se na připravenost studenta učitelství index self-efficacy (subjektivně vnímané zdatnosti) dle TALIS. Zahrnuje rovněž doplňující otázky (motivace stát se učitelem, typ pedagogické praxe, předchozí pedagogické zkušenosti), na jejichž základě je konstruována srovnávací skupina metodou tzv. propensity score matchingu (obdržíte srovnání se studenty učitelství, kteří jsou si navzájem podobní svými charakteristikami a zkušenostmi).