MAJCÍK, Martin. Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou. Studia Paedagogica. Czechia: Masaryk University, Faculty of Arts, 2022, roč. 27, č. 1, s. 67-91. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2022-1-3. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2246586, author = {Majcík, Martin}, article_location = {Czechia}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2022-1-3}, keywords = {mistake; error; feedback; error management behavior; opportunity to learn}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia Paedagogica}, title = {Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou}, url = {https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/21431}, volume = {27}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2246586 AU - Majcík, Martin PY - 2022 TI - Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou JF - Studia Paedagogica VL - 27 IS - 1 SP - 67-91 EP - 67-91 PB - Masaryk University, Faculty of Arts SN - 18037437 KW - mistake KW - error KW - feedback KW - error management behavior KW - opportunity to learn UR - https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/21431 N2 - Předložená empirická studie si klade za cíl identifikovat způsoby učitelské práce s žákovskou chybou, které při komunikaci s celou třídou můžeme označit jako produktivní. To znamená, že učitel v chybové situaci na žákovskou chybu navazuje zpětnou vazbou a využívá ji s cílem podpořit žáka v učení či v modifikaci jeho chybného řešení. Produktivní práce s chybou tak vychází z konstruktivistického pojetí chyby jako příležitosti k učení, která podporuje žákovské učení a vytváří podnětný edukační obsah. Kvalitativní výzkumné šetření bylo realizováno ve čtyřech vybraných třídách 9. ročníku základní školy. Pozorování vyučovacích hodin bylo doplněno o rozhovory s učiteli a vybranými žáky z pozorovaných tříd. V rámci výsledkové části jsou prezentovány konkrétní způsoby produktivní práce s žákovskou chybou, která může nabývat různých podob s ohledem na charakter učební úlohy. ER -
MAJCÍK, Martin. Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou. \textit{Studia Paedagogica}. Czechia: Masaryk University, Faculty of Arts, 2022, roč.~27, č.~1, s.~67-91. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2022-1-3.
|