FÜLLEKRUSS, David, Michael HOFER ROBINSON a Johannes Benjamin KÖCK. Zum Verhältnis von Sprache und Rassismus : Linguizismuskritische Reflexionen für die (Sozial-)Pädagogik. Sozialmagazin. Weinheim: Beltz Juventa, 2022, Neuveden, č. 6, s. 34-42. ISSN 0340-8469. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3262/SM2206034.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zum Verhältnis von Sprache und Rassismus : Linguizismuskritische Reflexionen für die (Sozial-)Pädagogik
Název anglicky On the relationship between Language and Racism : Critical Reflections of Linguism for (Social) Pedagogy
Autoři FÜLLEKRUSS, David (276 Německo), Michael HOFER ROBINSON (40 Rakousko) a Johannes Benjamin KÖCK (276 Německo, garant, domácí).
Vydání Sozialmagazin, Weinheim, Beltz Juventa, 2022, 0340-8469.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00127996
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.3262/SM2206034
Klíčová slova anglicky Language; Racism; Reflections
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D., učo 10978. Změněno: 28. 2. 2023 09:10.
Anotace
Das schnelle Erlernen des Deutschen als dominante Sprache erhält in integrationspolitischen Diskursen eine besondere Aufmerksamkeit. Dabei wird jedoch die mit migrationsgesellschaftlichen Sprachverhältnissen einhergehende, nicht zuletzt mit rassistischen Denkweisen verbundene Gewalt weitestgehend vernachlässigt. Dieser Beitrag führt in die Perspektive der Linguizismuskritik und ihre Relevanz für eine rassismuskritische (sozial-)pädagogische Reflexivität ein.
Anotace anglicky
The rapid learning of German as the dominant language receives special attention in integration policy discourses. However, the violence associated with migration-society language relations, not least with racist ways of thinking, is largely neglected. This article introduces the perspective of the critique of linguism and its relevance for a (social) pedagogical reflexivity critical of racism.
VytisknoutZobrazeno: 8. 8. 2024 22:46