2022
Christian Gottfried Krause: O hudební poezii. Komentovaný překlad
ŠŤASTNÁ, Kateřina AlexandraZákladní údaje
Originální název
Christian Gottfried Krause: O hudební poezii. Komentovaný překlad
Název anglicky
Christian Gottfried Krause: On Musical Poetry. An Annotated Translation
Autoři
ŠŤASTNÁ, Kateřina Alexandra
Vydání
1., elektronické vydání. Brno, 343 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 521, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0146-9
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M280-0146-2022
Klíčová slova česky
Christian Gottfried Krause, Von der musikalischen Poesie, komentovaný překlad, hudební poezie, píseň, opera, oratorium, kantáta, libreto, hudební estetika, umělecká kritika, Berlín, stará hudba, vokálně-instrumentální žánry, vokální interpretace
Klíčová slova anglicky
Christian Gottfried Krause, Von der musikalischen Poesie, annoted translation, musical poetry, Lied, opera, oratorium, cantata, libreto, aesthetic of music, art criticism, Berlin, early music, vocal-instrumental genres, vocal performance
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2023 13:11, PhDr. Lea Novotná
V originále
Pojednání „Von der musikalischen Poesie“ náleží ke spíše opomíjeným spisům berlínské provenience druhé poloviny 18. století. Je tomu tak i přesto, že toto nejrozsáhlejší dílo Christiana Gottfrieda Krauseho mělo nezanedbatelný vliv na utváření estetických názorů jeho současníků i autorů o generaci mladších. Inspiroval se jím např. J. J. Quantz, J. A. Hiller, J. F. Reichardt či J. G. Sulzer. Krauseho pojednání ovlivnilo též formování estetických náhledů v pražském intelektuálním prostředí kolem roku 1800 a v několika následujících desetiletích. Spis je cenným zdrojem informací týkajících se problematiky související s estetickými, teoretickými i provozně praktickými otázkami hudebního umění 2. poloviny 18. století.
Anglicky
“Von der musikalischen Poesie” can be recognised as one of the hitherto unjustly neglected and less known writings of the Berlin provenance of the second half of the 18th century – despite the figure of Ch. G. Krause and his most extensive work had a considerable influence on the formation of the aesthetic views of his contemporaries as well as a generation younger authors. Furthermore, Krause's treatise influenced the formation of the Prague intellectual milieu aesthetic views around 1800 and in the several decades that followed. The treatise offers a lot of valuable information for research related to the aesthetic, theoretical and practical aspects of musical art in the second half of the 18th century.