SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning. In International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
Název česky Cesty učení se jazykům : reflektivní praxe pro podporu seberegulace v jazykovém učení
Autoři SEDLÁČKOVÁ, Jitka.
Vydání International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Letní školy poskytují příležitost k diskuzi nad tématy, která se týkají studia cizích jazyků, učebních stylů, strategiích a preferencích, internacionalizace a důležitosti setkávání na mezinárodní úrovni. Jejím cílem je také podporovat vzájemné poznání, r
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky cesty učení se jazykům; učebni styly a strategie; seberegulace; autonomie; individuální rozdíly v osvojování cizího jazyka
Klíčová slova anglicky language learning pathways; learning styles and strategies; self-regulation; autonomy; individaul differences in SLA
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2023 08:29.
Anotace
The presentation introduced creation of a visual language learning pathway as an instrument for reflection of one own's language learning. The reflection can lead to determination of learner's learning style and succesful and unsuccesful strategies. Such reflection can be used also for planning ones language learning and development goals. Focus on reflection and self-regulatory activities can be extremely beneficial in deaf and hard-of-hearing learners. This group of learners often lacks experience with such activities and strategies. Also the learners often lack self-confidence in language learning due to their previous educational experiences and various cognitive and affective factors.
Anotace česky
Prezentace představila tvorbu vizuální cesty učení se jazykům jako nástroje pro reflexi vlastního jazykového vzdělávání. Reflexe může vést k určení stylu učení a úspěšných a neúspěšných strategií. Takovou reflexi lze využít i pro plánování dalšího vlastního jazykového vzdělávání a rozvojových cílů. Zaměření na reflexi a seberegulační aktivity může být pro neslyšící a nedoslýchavé studenty velmi přínosné. Této skupině žáků často chybí zkušenosti s takovými aktivitami a strategiemi. Také těmto studentům často chybí sebedůvěra při učení se jazykům, což je způsobeno jejich předchozími vzdělávacími zkušenostmi a různými kognitivními a afektivními faktory.
Návaznosti
MUNI/A/1479/2021, interní kód MUNázev: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 03:31