2022
Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
SEDLÁČKOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
Název česky
Cesty učení se jazykům : reflektivní praxe pro podporu seberegulace v jazykovém učení
Autoři
Vydání
International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
cesty učení se jazykům; učebni styly a strategie; seberegulace; autonomie; individuální rozdíly v osvojování cizího jazyka
Klíčová slova anglicky
language learning pathways; learning styles and strategies; self-regulation; autonomy; individaul differences in SLA
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 10. 2. 2023 08:29, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
V originále
The presentation introduced creation of a visual language learning pathway as an instrument for reflection of one own's language learning. The reflection can lead to determination of learner's learning style and succesful and unsuccesful strategies. Such reflection can be used also for planning ones language learning and development goals. Focus on reflection and self-regulatory activities can be extremely beneficial in deaf and hard-of-hearing learners. This group of learners often lacks experience with such activities and strategies. Also the learners often lack self-confidence in language learning due to their previous educational experiences and various cognitive and affective factors.
Česky
Prezentace představila tvorbu vizuální cesty učení se jazykům jako nástroje pro reflexi vlastního jazykového vzdělávání. Reflexe může vést k určení stylu učení a úspěšných a neúspěšných strategií. Takovou reflexi lze využít i pro plánování dalšího vlastního jazykového vzdělávání a rozvojových cílů. Zaměření na reflexi a seberegulační aktivity může být pro neslyšící a nedoslýchavé studenty velmi přínosné. Této skupině žáků často chybí zkušenosti s takovými aktivitami a strategiemi. Také těmto studentům často chybí sebedůvěra při učení se jazykům, což je způsobeno jejich předchozími vzdělávacími zkušenostmi a různými kognitivními a afektivními faktory.
Návaznosti
MUNI/A/1479/2021, interní kód MU |
|