p 2022

Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning

SEDLÁČKOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning

Název česky

Cesty učení se jazykům : reflektivní praxe pro podporu seberegulace v jazykovém učení

Vydání

International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

cesty učení se jazykům; učebni styly a strategie; seberegulace; autonomie; individuální rozdíly v osvojování cizího jazyka

Klíčová slova anglicky

language learning pathways; learning styles and strategies; self-regulation; autonomy; individaul differences in SLA

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 10. 2. 2023 08:29, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

Anotace

V originále

The presentation introduced creation of a visual language learning pathway as an instrument for reflection of one own's language learning. The reflection can lead to determination of learner's learning style and succesful and unsuccesful strategies. Such reflection can be used also for planning ones language learning and development goals. Focus on reflection and self-regulatory activities can be extremely beneficial in deaf and hard-of-hearing learners. This group of learners often lacks experience with such activities and strategies. Also the learners often lack self-confidence in language learning due to their previous educational experiences and various cognitive and affective factors.

Česky

Prezentace představila tvorbu vizuální cesty učení se jazykům jako nástroje pro reflexi vlastního jazykového vzdělávání. Reflexe může vést k určení stylu učení a úspěšných a neúspěšných strategií. Takovou reflexi lze využít i pro plánování dalšího vlastního jazykového vzdělávání a rozvojových cílů. Zaměření na reflexi a seberegulační aktivity může být pro neslyšící a nedoslýchavé studenty velmi přínosné. Této skupině žáků často chybí zkušenosti s takovými aktivitami a strategiemi. Také těmto studentům často chybí sebedůvěra při učení se jazykům, což je způsobeno jejich předchozími vzdělávacími zkušenostmi a různými kognitivními a afektivními faktory.

Návaznosti

MUNI/A/1479/2021, interní kód MU
Název: Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II
Investor: Masarykova univerzita, Paradigms, strategies and developments - English linguistics and translation II