WĄGIEL, Marcin. Against the view that the quantifying meaning is the semantic core of numerals. In 31st Formal Approaches to Slavic Linguistics (FASL 31), 24/06/2022, McMaster University. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Against the view that the quantifying meaning is the semantic core of numerals
Autoři WĄGIEL, Marcin (616 Polsko, garant, domácí).
Vydání 31st Formal Approaches to Slavic Linguistics (FASL 31), 24/06/2022, McMaster University, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na web konference
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00129367
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky numerals; quantifying meaning; arithmetical meaning; collective numerals; both; Nanosyntax
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Marcin Wągiel, Ph.D., učo 362974. Změněno: 16. 1. 2023 20:02.
Anotace
One of the challenges in the research on numerals concerns capturing the relationship between their quantifying use, where the cardinal counts entities in the denotation of the modified NP, and the arithmetical use, where the numeral does not provide a cardinality, but rather refers to an abstract mathematical object. Several recent proposals argue that it is the quantifying meaning that is basic and the arithmetical meaning is derived from it via some kind of shifting operation (Ionin & Matushansky 2006, 2018; Rothstein 2013, 2017; Kennedy 2015). In this paper, I will present two novel arguments against such an approach and demonstrate how one of the problems can be easily accounted for within Wągiel & Caha's (2020) nanosyntactic framework that postulates that the numerals' semantic core is the arithmetical meaning.
Návaznosti
GA20-16107S, projekt VaVNázev: Struktury část-celek napříč jazyky
Investor: Grantová agentura ČR, Struktury část-celek napříč jazyky
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 20:30