2022
Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma
ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA et. al.Základní údaje
Originální název
Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma
Název česky
Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma
Název anglicky
Towards an inclusive school: interaction and the norm
Autoři
ŠÍP, Radim (203 Česká republika, garant, domácí), Denisa DENGLEROVÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslav BIELIK (203 Česká republika, domácí), Lenka ĎULÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan KALENDA (203 Česká republika, domácí), Markéta KOŠATKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina KUROWSKI (203 Česká republika, domácí), Lenka GULOVÁ (203 Česká republika, domácí) a František TRAPL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, 275 s. 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00129372
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0124-7
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; diferenciace; well-being; podpůrné opatření
Klíčová slova anglicky
inclusive education; differentiation; well-being; support measures
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 10. 2023 22:34, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Monografie nabízí pohled do tří škol, které naplňují představy inkluzivního vzdělávání. Management, pedagogičtí pracovníci, žáci i většina rodičů těchto škol chápou, že inkluze je možná, a že je-li skutečně dobře provedena, není to na úkor rozvoje kognitivních schopností žáků. V průběhu několika měsíců jsme sbírali data formou pozorování, rozhovodů, analýzou dokumentů, abychom popsali konkrétní charakteristiky efektivních přístupů v inkluzivním vzdělávání. Základním zjištěním našeho výzkumu je především to, že inkluze není prohloubením integrace. Je konceptem, který je založený na zcela jiných filozofických, sociologických a psychologických základech.
Anglicky
The monograph offers insight into three schools that are fulfilling the ideas of inclusive education. The management, teaching staff, pupils and most parents in these schools understand that inclusion is possible and that, if it is done well, it is not at the expense of pupils' cognitive development. Several months we collected data through observations, interviews, and document analysis to describe specific characteristics of effective approaches to inclusive education. The main finding of our research is that inclusion is not a deepening of integration. It is a concept that is based on completely different philosophical, sociological and psychological foundations.
Návaznosti
GA19-13038S, projekt VaV |
|