a 2022

Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka

VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK

Základní údaje

Originální název

Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka

Název česky

Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka

Název anglicky

Characteristics of self-assessment focused on speaking in foreign language teaching students

Vydání

XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0090-5

Klíčová slova česky

sebehodnocení učícího se; sebehodnoticí výroky; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů

Klíčová slova anglicky

student self-assessment; self-assessment comments; foreign language teaching and learning; teacher training
Změněno: 17. 1. 2023 13:21, Mgr. Jana Veličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek představí dílčí aspekty rozvíjení dovednosti sebehodnocení. Konkrétně se zaměří na analýzu sebehodnoticích výpovědí u studentů učitelství němčiny na ZŠ (tj. v rámci terciálního vzdělávání učitelů). Představena bude specificky vytvořená intervence pro rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev v cizím jazyce a výsledky analýzy jazyka výpovědí a jejich tematického zaměření. Výsledky naznačují sdílené charakteristiky sebehodnoticích výpovědí v jednotlivých fázích řízeného rozvíjení dovednosti sebehodnocení.

Anglicky

The paper introduces selected aspects of developing self-assessment skills of student teachers. More specifically, it will focus on the analysis of self-assessment comments given by future teachers of German as a foreign language. A specifically created intervention for the development of self-assessment focused on speaking in a foreign language will be introduced, and the results of the analysis of self-assessment comments will be presented. The results indicate shared characteristics of self-assessment comments in each stage of the controlled development of self-assessment skills.

Návaznosti

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků