VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK. Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka
Název česky Charakteristiky sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství cizího jazyka
Název anglicky Characteristics of self-assessment focused on speaking in foreign language teaching students
Autoři VELIČKOVÁ, Jana a Miroslav JANÍK.
Vydání XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0090-5
Klíčová slova česky sebehodnocení učícího se; sebehodnoticí výroky; učení a vyučování cizím jazykům; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky student self-assessment; self-assessment comments; foreign language teaching and learning; teacher training
Změnil Změnila: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Změněno: 17. 1. 2023 13:21.
Anotace
Příspěvek představí dílčí aspekty rozvíjení dovednosti sebehodnocení. Konkrétně se zaměří na analýzu sebehodnoticích výpovědí u studentů učitelství němčiny na ZŠ (tj. v rámci terciálního vzdělávání učitelů). Představena bude specificky vytvořená intervence pro rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev v cizím jazyce a výsledky analýzy jazyka výpovědí a jejich tematického zaměření. Výsledky naznačují sdílené charakteristiky sebehodnoticích výpovědí v jednotlivých fázích řízeného rozvíjení dovednosti sebehodnocení.
Anotace anglicky
The paper introduces selected aspects of developing self-assessment skills of student teachers. More specifically, it will focus on the analysis of self-assessment comments given by future teachers of German as a foreign language. A specifically created intervention for the development of self-assessment focused on speaking in a foreign language will be introduced, and the results of the analysis of self-assessment comments will be presented. The results indicate shared characteristics of self-assessment comments in each stage of the controlled development of self-assessment skills.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 22:01