STADLEROVÁ, Hana a Pavla NOVOTNÁ. Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním. Online. In Daniel Kučerka, Barbora Kováčová, Alžbeta Kujlovská. Expresivita vo výchove V. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022, s. 8-18. ISBN 978-80-7468-197-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním
Název anglicky Supporting The Expressive Speech of Child Through Experience With Art
Autoři STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavla NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání České Budějovice, Expresivita vo výchove V. od s. 8-18, 11 s. 2022.
Nakladatel Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00128062
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7468-197-4
Klíčová slova anglicky Art education; expressive visual expression; artist – pedagogue; education style; intuitive pedagogy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 3. 2023 08:47.
Anotace
Expresivní výtvarný projev by neměl být pouze výsledkem spontánních činností dítěte. Děti by se měly expresivně vyjadřovat i v rámci činností, které jsou vedeny pedagogem. Zajímavou a obohacující zkušenost jim může přinést setkání s umělcem, který je podporuje ve velkorysé tvorbě. Příspěvek představí pedagogické projekty malíře Libora Veselého, který se dlouhodobě věnuje i dětem, v kontextu závěrů soudobých výzkumů zabývajících se výtvarným vzděláváním. Předává jim nejen vlastní tvůrčí zkušenosti, současně empaticky děti podporuje v autentickém sebevyjádření.
Anotace anglicky
Expressive art should not be the only result of children’s spontaneous activities. Children should express themselves even within the activities led by the teacher. Meeting an artist, who supports them in their original creative activities, can deliver an exciting and rewarding experience. The contribution will present the pedagogical projects of the painter Libor Veselý, who has been working with children for a long time, in the context of the conclusions of contemporary research dealing with art education. He passed on his creative experiences to them and empathically supported children’s authentic self-expression.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 20:13