D 2022

Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním

STADLEROVÁ, Hana a Pavla NOVOTNÁ

Základní údaje

Originální název

Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním

Název anglicky

Supporting The Expressive Speech of Child Through Experience With Art

Autoři

STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavla NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

České Budějovice, Expresivita vo výchove V. od s. 8-18, 11 s. 2022

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00128062

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7468-197-4

Klíčová slova anglicky

Art education; expressive visual expression; artist – pedagogue; education style; intuitive pedagogy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2023 08:47, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Expresivní výtvarný projev by neměl být pouze výsledkem spontánních činností dítěte. Děti by se měly expresivně vyjadřovat i v rámci činností, které jsou vedeny pedagogem. Zajímavou a obohacující zkušenost jim může přinést setkání s umělcem, který je podporuje ve velkorysé tvorbě. Příspěvek představí pedagogické projekty malíře Libora Veselého, který se dlouhodobě věnuje i dětem, v kontextu závěrů soudobých výzkumů zabývajících se výtvarným vzděláváním. Předává jim nejen vlastní tvůrčí zkušenosti, současně empaticky děti podporuje v autentickém sebevyjádření.

Anglicky

Expressive art should not be the only result of children’s spontaneous activities. Children should express themselves even within the activities led by the teacher. Meeting an artist, who supports them in their original creative activities, can deliver an exciting and rewarding experience. The contribution will present the pedagogical projects of the painter Libor Veselý, who has been working with children for a long time, in the context of the conclusions of contemporary research dealing with art education. He passed on his creative experiences to them and empathically supported children’s authentic self-expression.

Návaznosti

MUNI/A/1454/2021, interní kód MU
Název: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě