2022
Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním
STADLEROVÁ, Hana a Pavla NOVOTNÁZákladní údaje
Originální název
Podpora expresivního projevu dítěte prostřednictvím setkávání s uměním
Název anglicky
Supporting The Expressive Speech of Child Through Experience With Art
Autoři
STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavla NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
České Budějovice, Expresivita vo výchove V. od s. 8-18, 11 s. 2022
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00128062
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7468-197-4
Klíčová slova anglicky
Art education; expressive visual expression; artist – pedagogue; education style; intuitive pedagogy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2023 08:47, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Expresivní výtvarný projev by neměl být pouze výsledkem spontánních činností dítěte. Děti by se měly expresivně vyjadřovat i v rámci činností, které jsou vedeny pedagogem. Zajímavou a obohacující zkušenost jim může přinést setkání s umělcem, který je podporuje ve velkorysé tvorbě. Příspěvek představí pedagogické projekty malíře Libora Veselého, který se dlouhodobě věnuje i dětem, v kontextu závěrů soudobých výzkumů zabývajících se výtvarným vzděláváním. Předává jim nejen vlastní tvůrčí zkušenosti, současně empaticky děti podporuje v autentickém sebevyjádření.
Anglicky
Expressive art should not be the only result of children’s spontaneous activities. Children should express themselves even within the activities led by the teacher. Meeting an artist, who supports them in their original creative activities, can deliver an exciting and rewarding experience. The contribution will present the pedagogical projects of the painter Libor Veselý, who has been working with children for a long time, in the context of the conclusions of contemporary research dealing with art education. He passed on his creative experiences to them and empathically supported children’s authentic self-expression.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MU |
|