JELÍNKOVÁ, Jaroslava, Vlastimil CHYTRÝ, Petr GREGOR a Anthony LAUE. Students’ Willingness to Communicate in English: Czech Adaptation of Willingness to Communicate Inside the Classroom Scale. ORBIS SCHOLAE. 2022, roč. 16, č. 1, s. 29-53. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.15.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Students’ Willingness to Communicate in English: Czech Adaptation of Willingness to Communicate Inside the Classroom Scale
Autoři JELÍNKOVÁ, Jaroslava (203 Česká republika, garant, domácí), Vlastimil CHYTRÝ (203 Česká republika), Petr GREGOR (203 Česká republika, domácí) a Anthony LAUE (840 Spojené státy).
Vydání ORBIS SCHOLAE, 2022, 1802-4637.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00130196
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.15
Klíčová slova anglicky communication in teaching; foreign language; scale adaptation; willingness to communicate scale; factor analysis
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 9. 1. 2024 13:49.
Anotace
Quality communication between a teacher and a student or students contributes to the process of learning a foreign language. Communication in foreign language teaching is both a means of communication and the content of teaching. The model of willingness to communicate in a foreign language describes individual characteristics and situational variables that affect a pupil’s readiness to enter dialogue with another person at some point. The present study provides information on the process and results of scale adaptation Willingness to Communicate Inside the Classroom scale. The process of adaptation to Czech conditions includes the verification of content validity, construct validity, and the identification of a factor structure of the instrument. Using exploratory factor analysis (EFA) procedures in the JASP program 0.14.1. the suitability of the use of the originally designed scale was verified and a reduction from twenty-seven to eighteen items was proposed. The internal consistency of the Czech version of the Willingness to Communicate Inside the Classroom scale showed a sufficient Cronbach’s alpha coefficient of .82, thus we can assume that the tested scales show sufficient reliability.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 18:25