a 2022

Situační analýza jako nástroj a přístup ke zkoumání GIS ve výuce

MAŠTEROVÁ, Vendula

Základní údaje

Originální název

Situační analýza jako nástroj a přístup ke zkoumání GIS ve výuce

Název anglicky

Situational analysis as a tool and approach for research in GIS education

Autoři

MAŠTEROVÁ, Vendula

Vydání

XXV. kongres České geografické společnosti společně s 18. kongresem Slovenskej geografickej spoločnosti, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-6178-6

Klíčová slova česky

situační analýza, GIS, geografické vzdělávání, bádání

Klíčová slova anglicky

situational analysis, GIS, geography education, inquiry
Změněno: 20. 1. 2023 11:01, Mgr. Vendula Mašterová

Anotace

V originále

Cílem tohoto příspěvku je prezentovat design výzkumu, který se bude zaměřovat na učitele a jejich výuku s GIS. Pro sběr dat budou využity různé metody, jako je pozorování, rozhovory či ohniskové skupiny a tyto metody budou kombinovány. Pro analýzu dat bude použit kvalitativní přístup nazývající se situační analýza. Tento přístup vychází ze zakotvené teorie. Je vhodné ho využít, pokud chceme situaci (v tomto případě výuku) prozkoumat komplexně.

Anglicky

The aim of this paper is to present research design that will focus on teachers and their teaching with GIS. Various methods such as observations, interviews or focus groups will be used for data collection and these methods will be combined. A qualitative approach called situational analysis will be used for data analysis. This approach is based on grounded theory. It is appropriate to use it if we want to examine the situation (in this case lessons) comprehensively.

Návaznosti

MUNI/A/1453/2021, interní kód MU
Název: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masarykova univerzita, Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství