KŘÍŽ, Šimon. Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy. In Odborná konference Kultura, umění a výchova II. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Název česky Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Název anglicky Mobile phones and animation in art education
Autoři KŘÍŽ, Šimon.
Vydání Odborná konference Kultura, umění a výchova II, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Smyslem konference je podpořit mezioborovou komunikaci a výměnu poznatků v rozličných oblastech společenských a humanitních oborů, jež spojuje zájem o kulturu, umění a jejich edukační potenciál. Cílem odborného jednání je reflektovat nejen úzce oborové p
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Odborná konference Kultura, umění a výchova II UPOL Olomouc 2022 Česko
Klíčová slova anglicky Professional conference Culture, art and education II UPOL Olomouc 2022 Czech
Změnil Změnil: Mgr. Šimon Kříž, Ph.D., učo 411382. Změněno: 21. 1. 2023 17:41.
Anotace
Příspěvek se zabývá využitím mobilních telefonů ve výuce výtvarné výchovy. Ty jsou spolehlivým prostředkem, jak jednoduše a efektivně implementovat digitální technologie do výuky. Vzorovým příkladem významného zvýšení digitální gramotnosti za pomoci klasických výtvarných technik je použití mobilního telefonu při animaci, která klade důraz na originalitu výtvarného a autorské zpracování, dává tvůrcům bohatou škálu možností kombinací mezi technikami a experimenty napříč plošnou, prostorovou a digitální tvorbou. Zmíněná kombinace je benefitní nejen pro tvůrce, ale i pro pedagogy, jimž přináší využití mobilů, pozitivum oproti notebookům a stolním počítačům, svou spolehlivostí a rychlostí. Příkladem jsou uvedeny workshopy z léta 2022, kdy byl jeden zaměřen na prostorovou tvorbu a animaci se zaměření pro žáky a druhý na koláž s animací se zaměřením pro pedagogy výtvarné výchovy.
Anotace anglicky
The paper deals with the use of mobile phones in the teaching of art education. They are a reliable means of simply and effectively implementing digital technologies in teaching. An exemplary example of a significant increase in digital literacy with the help of classical art techniques is the use of a mobile phone in animation, which emphasizes the originality of artistic and authorial processing, giving creators a rich range of possibilities for combinations between techniques and experiments across surface, spatial and digital creation. The mentioned combination is beneficial not only for creators, but also for educators, for whom the use of mobile phones brings a positive compared to laptops and desktop computers, with its reliability and speed. Examples include the workshops from the summer of 2022, when one was focused on spatial creation and animation aimed at students and the other on collage with animation aimed at art teachers.
VytisknoutZobrazeno: 30. 8. 2024 00:44