k 2022

Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy

KŘÍŽ, Šimon

Základní údaje

Originální název

Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy

Název česky

Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy

Název anglicky

Mobile phones and animation in art education

Autoři

Vydání

Odborná konference Kultura, umění a výchova II, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Odborná konference Kultura, umění a výchova II UPOL Olomouc 2022 Česko

Klíčová slova anglicky

Professional conference Culture, art and education II UPOL Olomouc 2022 Czech
Změněno: 21. 1. 2023 17:41, Mgr. Šimon Kříž, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá využitím mobilních telefonů ve výuce výtvarné výchovy. Ty jsou spolehlivým prostředkem, jak jednoduše a efektivně implementovat digitální technologie do výuky. Vzorovým příkladem významného zvýšení digitální gramotnosti za pomoci klasických výtvarných technik je použití mobilního telefonu při animaci, která klade důraz na originalitu výtvarného a autorské zpracování, dává tvůrcům bohatou škálu možností kombinací mezi technikami a experimenty napříč plošnou, prostorovou a digitální tvorbou. Zmíněná kombinace je benefitní nejen pro tvůrce, ale i pro pedagogy, jimž přináší využití mobilů, pozitivum oproti notebookům a stolním počítačům, svou spolehlivostí a rychlostí. Příkladem jsou uvedeny workshopy z léta 2022, kdy byl jeden zaměřen na prostorovou tvorbu a animaci se zaměření pro žáky a druhý na koláž s animací se zaměřením pro pedagogy výtvarné výchovy.

Anglicky

The paper deals with the use of mobile phones in the teaching of art education. They are a reliable means of simply and effectively implementing digital technologies in teaching. An exemplary example of a significant increase in digital literacy with the help of classical art techniques is the use of a mobile phone in animation, which emphasizes the originality of artistic and authorial processing, giving creators a rich range of possibilities for combinations between techniques and experiments across surface, spatial and digital creation. The mentioned combination is beneficial not only for creators, but also for educators, for whom the use of mobile phones brings a positive compared to laptops and desktop computers, with its reliability and speed. Examples include the workshops from the summer of 2022, when one was focused on spatial creation and animation aimed at students and the other on collage with animation aimed at art teachers.