2022
Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
KŘÍŽ, ŠimonZákladní údaje
Originální název
Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Název česky
Mobilní telefony a animace ve výuce výtvarné výchovy
Název anglicky
Mobile phones and animation in art education
Autoři
Vydání
Odborná konference Kultura, umění a výchova II, 2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Odborná konference Kultura, umění a výchova II UPOL Olomouc 2022 Česko
Klíčová slova anglicky
Professional conference Culture, art and education II UPOL Olomouc 2022 Czech
Změněno: 21. 1. 2023 17:41, Mgr. Šimon Kříž, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá využitím mobilních telefonů ve výuce výtvarné výchovy. Ty jsou spolehlivým prostředkem, jak jednoduše a efektivně implementovat digitální technologie do výuky. Vzorovým příkladem významného zvýšení digitální gramotnosti za pomoci klasických výtvarných technik je použití mobilního telefonu při animaci, která klade důraz na originalitu výtvarného a autorské zpracování, dává tvůrcům bohatou škálu možností kombinací mezi technikami a experimenty napříč plošnou, prostorovou a digitální tvorbou. Zmíněná kombinace je benefitní nejen pro tvůrce, ale i pro pedagogy, jimž přináší využití mobilů, pozitivum oproti notebookům a stolním počítačům, svou spolehlivostí a rychlostí. Příkladem jsou uvedeny workshopy z léta 2022, kdy byl jeden zaměřen na prostorovou tvorbu a animaci se zaměření pro žáky a druhý na koláž s animací se zaměřením pro pedagogy výtvarné výchovy.
Anglicky
The paper deals with the use of mobile phones in the teaching of art education. They are a reliable means of simply and effectively implementing digital technologies in teaching. An exemplary example of a significant increase in digital literacy with the help of classical art techniques is the use of a mobile phone in animation, which emphasizes the originality of artistic and authorial processing, giving creators a rich range of possibilities for combinations between techniques and experiments across surface, spatial and digital creation. The mentioned combination is beneficial not only for creators, but also for educators, for whom the use of mobile phones brings a positive compared to laptops and desktop computers, with its reliability and speed. Examples include the workshops from the summer of 2022, when one was focused on spatial creation and animation aimed at students and the other on collage with animation aimed at art teachers.