Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2249337, author = {Budínová, Irena}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, keywords = {gifted pupils; mathematical gift; mathematical task; solving strategies}, language = {cze}, issn = {1805-7217}, journal = {Svět nadání}, title = {Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie}, url = {https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo}, volume = {X}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 2249337 AU - Budínová, Irena PY - 2021 TI - Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie JF - Svět nadání VL - X IS - 2 SP - 22-45 EP - 22-45 PB - Národní institut pro další vzdělávání SN - 18057217 KW - gifted pupils KW - mathematical gift KW - mathematical task KW - solving strategies UR - https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo N2 - Článek stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a o různých skupinách nadaných žáků, které jsou určitým způsobem ve školním prostředí znevýhodněny a existuje u nich zvýšené riziko, že je učitelé nebudou umět identifikovat a adekvátně rozvíjet. Případová studie se věnuje matematicky nadanému žákovi 8. ročníku a jeho obtížím pří průchodu školní docházkou. Na jeho případě je ilustrováno, že problematika nadání není dodnes některým učitelům vlastní a důsledkem je časté riziko, že nadané děti jsou vnímány spíše jako zvláštní. Cílem článku je hledat odpovědi na čtyři výzkumné otázky, týkající se školního prostředí, možnosti rozvíjení nevšedního nadání žáka a rovněž řešitelských strategií, které žák používá. ER -
BUDÍNOVÁ, Irena. Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie. \textit{Svět nadání}. Brno: Národní institut pro další vzdělávání, 2021, X, č.~2, s.~22-45. ISSN~1805-7217.
|