B 2021

Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers

ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí), Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 196 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/21:00128236

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0247-3

Klíčová slova česky

speciální pedagogika; speciální pedagog; speciální vzdělávací potřeby; speciální edukační potřeby; společné vzdělávání; kvalitativní výzkum; sociální inkluze

Klíčová slova anglicky

special needs education; special educational needs teacher; special educational needs; inclusive education; qualitative research; social inclusion

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2024 18:35, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

The book discusses the role of special educational needs teachers in the contemporary school environment in the Czech Republic from their perspective. The book presents selected findings of qualitative research. There were approached special education teachers with diverse specializations as research participants – professionals in the field of speech therapy, visual impairment, physical or intellectual disability, behavioral and emotional difficulties/disorders, hearing impairment, and learning disabilities. These were special educational needs teachers working in the field, i.e. in schools and school facilities. The text offers insight into the profession and the professional experience of special educational needs teachers for special needs education students. For teachers (including special educational needs teachers), the text represents an opportunity to reflect on their professional position, activities, and experience.

Česky

Kniha pojednává o roli speciální pedagogiky a speciálních pedagogů v současném školském prostředí v České republice a to z pohledu samotných speciálních pedagogů. Jádrem knihy jsou vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil právě na to, jak samotní speciální pedagogové na svou profesi pohlížejí. Coby participanti výzkumu byli oslovováni speciální pedagogové s rozmanitým oborovým zaměřením – logopedie, oftalmopedie, somatopedie, etopedie, psychopedie, surdopedie, specifické poruchy učení. Šlo o speciální pedagogy, kteří aktuálně působí v terénu, tj. ve školách a školských zařízeních. Studentům speciální pedagogiky text nabízí nahlédnutí „pod pokličku“ profese speciálního pedagoga. Pro pedagogy (včetně pedagogů speciálních) je text příležitostí k reflexi své profesní pozice, činností a zkušenosti.

Návaznosti

MUNI/A/1432/2018, interní kód MU
Název: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty