J 2023

Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy

NOVÁKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy

Název anglicky

Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training

Autoři

NOVÁKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2023, 1803-537X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/23:00130218

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mateřská škola; matematická pregramotnost; reflektivní analýza; metodika 3A; stavebnice Magformers

Klíčová slova anglicky

kindergarten; mathematical preliteracy; reflective analysis; 3A methodology; Magformers

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 11. 2023 10:57, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Studie zkoumá, jaká je úroveň reflektivních kompetencí budoucích učitelů mateřské školy v závěru jejich přípravného studia a jak lze s využitím hospitačního videozáznamu v reálném prostředí mateřské školy tyto kompetence rozvíjet. S využitím metodiky 3A (anotace–analýza–alterace) je reflektován soubor aktivit s magnetickou stavebnicí Magformers, který považujeme za vhodnou příležitost k rozvoji prostorové představivosti i základů technické gramotnosti dětí.

Anglicky

The study finds the level of reflective competences of future kindergarten teachers at the end of their preparatory education and how these competences can be developer with the use of video recording in the real environment of a kindergarten. Using the 3A (annotation-analysis-alternation) methodology, the paper reflects on a set of activities with Magformers magnetic building blocks considered a suitable oportunity todevelop children’s spatial imagination and basic technical literacy.