2023
Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy
NOVÁKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy
Název anglicky
Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training
Autoři
NOVÁKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2023, 1803-537X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/23:00130218
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mateřská škola; matematická pregramotnost; reflektivní analýza; metodika 3A; stavebnice Magformers
Klíčová slova anglicky
kindergarten; mathematical preliteracy; reflective analysis; 3A methodology; Magformers
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 11. 2023 10:57, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Studie zkoumá, jaká je úroveň reflektivních kompetencí budoucích učitelů mateřské školy v závěru jejich přípravného studia a jak lze s využitím hospitačního videozáznamu v reálném prostředí mateřské školy tyto kompetence rozvíjet. S využitím metodiky 3A (anotace–analýza–alterace) je reflektován soubor aktivit s magnetickou stavebnicí Magformers, který považujeme za vhodnou příležitost k rozvoji prostorové představivosti i základů technické gramotnosti dětí.
Anglicky
The study finds the level of reflective competences of future kindergarten teachers at the end of their preparatory education and how these competences can be developer with the use of video recording in the real environment of a kindergarten. Using the 3A (annotation-analysis-alternation) methodology, the paper reflects on a set of activities with Magformers magnetic building blocks considered a suitable oportunity todevelop children’s spatial imagination and basic technical literacy.