NOVÁKOVÁ, Eva. Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy. Journal of Technology and Information Education. Olomouc, 2023, roč. 14, č. 2, s. 174-190. ISSN 1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe aktivit se stavebnicí Magformers v přípravě učitelů mateřské školy
Název anglicky Reflection of activities with Magformers kits in kindergarten teacher training
Autoři NOVÁKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal of Technology and Information Education, Olomouc, 2023, 1803-537X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00130218
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.012
Klíčová slova česky mateřská škola; matematická pregramotnost; reflektivní analýza; metodika 3A; stavebnice Magformers
Klíčová slova anglicky kindergarten; mathematical preliteracy; reflective analysis; 3A methodology; Magformers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 29. 11. 2023 10:57.
Anotace
Studie zkoumá, jaká je úroveň reflektivních kompetencí budoucích učitelů mateřské školy v závěru jejich přípravného studia a jak lze s využitím hospitačního videozáznamu v reálném prostředí mateřské školy tyto kompetence rozvíjet. S využitím metodiky 3A (anotace–analýza–alterace) je reflektován soubor aktivit s magnetickou stavebnicí Magformers, který považujeme za vhodnou příležitost k rozvoji prostorové představivosti i základů technické gramotnosti dětí.
Anotace anglicky
The study finds the level of reflective competences of future kindergarten teachers at the end of their preparatory education and how these competences can be developer with the use of video recording in the real environment of a kindergarten. Using the 3A (annotation-analysis-alternation) methodology, the paper reflects on a set of activities with Magformers magnetic building blocks considered a suitable oportunity todevelop children’s spatial imagination and basic technical literacy.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 16:18