BAKEŠOVÁ, Václava. Les compétences clés des futurs enseignants de FLE développées par l’intermédiaire des textes littéraires choisis (Key competencies of future EFL teachers developed through selected literary texts). In Lire et parler des écrits littéraires en français langue étrangère : approches didactiques. Journée d'études DECLAME‘FLE. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Les compétences clés des futurs enseignants de FLE développées par l’intermédiaire des textes littéraires choisis
Name in Czech Klíčové kompetence budoucích učitelů francouzštiny rozvíjené pomocí vybraných literárních textů
Name (in English) Key competencies of future EFL teachers developed through selected literary texts
Authors BAKEŠOVÁ, Václava.
Edition Lire et parler des écrits littéraires en français langue étrangère : approches didactiques. Journée d'études DECLAME‘FLE, 2022.
Other information
Original language French
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) četba literárních textů; vzdělávání budoucích učitelů; klíčové kompetence
Keywords in English Reading literary texts; training future teachers; key skills;
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 17/2/2023 16:19.
Abstract
Dans cette intervention, nous présentons plusieurs listes de compétences clés demandées aux futurs enseignants et le contenu de quelques cours de littérature qui en sont en lien. Les extraits des textes littéraires choisis et leur lecture (physique, cognitive et interactive) permettent aux étudiants de développer leurs compétences clés, plus particulièrement la sensibilité et l’expression culturelles, mais aussi la compétence de communiquer en langue étrangère qui reste le but fondamental de l’enseignement d’une langue étrangère.
Abstract (in Czech)
V tomto příspěvku uvádíme několik seznamů klíčových kompetencí požadovaných od budoucích učitelů a obsah některých souvisejících literárních kurzů. Úryvky vybraných literárních textů a jejich četba (fyzická, kognitivní a interaktivní) umožňují studentům rozvíjet jejich klíčové kompetence, zejména kulturní povědomí a vyjadřování, ale také kompetenci komunikovat v cizím jazyce, která zůstává základním cílem výuky cizích jazyků.
Abstract (in English)
In this intervention, we present several lists of key competencies required of future teachers and the content of a few related literature courses. The excerpts from the selected literary texts and their reading (physical, cognitive and interactive) allow students to develop their key competencies, most notably cultural awareness and expression, but also the competence to communicate in a foreign language which remains the fundamental goal of foreign language teaching. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
PrintDisplayed: 4/6/2024 07:44