2022
La médiation de textes littéraires au profit de l’enseignement du FLE
BAKEŠOVÁ, VáclavaZákladní údaje
Originální název
La médiation de textes littéraires au profit de l’enseignement du FLE
Název česky
Mediace literárních textů ve prospěch výuky francouzštiny jako cizího jazyka
Název anglicky
Mediation of literary texts for the benefit of FFL teaching
Autoři
Vydání
Le français en Pologne : textes, contextes, prétextes. Colloque à l’occasion du 20e anniversaire de l’Association académique des romanistes polonais « Plejada » 2022
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mediace literárních textů; čtení v cizím jazyce; reflexe jazykových úrovní
Klíčová slova anglicky
mediation of literary texts; reading in a foreign language; reflection on language levels
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 17. 2. 2023 16:18, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
La dimension de la médiation de textes a été élargie pour le Volume complémentaire du Cadre européen commun de référence pour les langues (2018). Il ne s’agit plus seulement de transmettre le contenu d’un texte, mais celui-ci sert aussi de point de départ pour différentes réactions et/ou activités : critiques, créatives ou autres. Dans cette intervention un cours de littérature du XXe siècle a été revu sous des aspects du choix de textes, des problèmes de la réception au niveau B2, du potentiel de la production, voir l’interaction suivantes.
Česky
Rozměr mediace textu byl rozšířen pro dodatek Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (2018). Nejde už jen o zprostředkování obsahu textu, ale ten slouží také jako východisko pro různé reakce a/nebo výukové aktivity: kritické, tvůrčí nebo jiné. V rámci tohoto příspěvku byl přezkoumán jeden kurz literatury 20. století z hlediska následujících aspektů: výběr textů, recepční problémy na úrovni B2, produkční potenciál a interakce.
Anglicky
The dimension of text mediation has been expanded for the Complementary Volume of the Common European Framework of Reference for Languages (2018). It is no longer just a matter of conveying the content of a text, but it also serves as a starting point for different reactions and/or activities: critical, creative or otherwise. In this intervention, a 20th century literature course was reviewed in terms of the following aspects of text selection, reception problems at B2 level, production potential, and interaction.