k 2022

Exploring students´ preferred ways of learning of English for customizing English instruction

LANGEROVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Exploring students´ preferred ways of learning of English for customizing English instruction

Název česky

Zkoumání studentských oblíbených způsobů učení se angličtiny pro účely modifikace anglické výuky

Autoři

LANGEROVÁ, Petra

Vydání

The 11th European Conference on Education (ECE2022), 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učební styly; rigidita; flexibilita; smíšený výzkum

Klíčová slova anglicky

learning styles; rigidity; flexibility; mixed research

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 2. 2023 08:57, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

The presentation summarized the results of the quantitative phase of the research into students´ preferred ways of learning English. The quantitative part identified 5 preferred ways of learning English (field sensitive, global, particular, reflective and sequential) and flexibility in 4 learning dimensions. The presentation also described the qualitative phase which included interviews with 10 students selected according to their answers in the questionnaire employed by the quantitative phase. They discussed their preferences in learning, success or failure and un/willingness to change their way of learning.

Česky

Prezentace shrnula výsledky kvantitativní fáze výzkumu učebních stylů angličtiny studentů FEKT VUT v Brně. V kvantitativní fázi bylo identifikováno 5 preferovaných stylů učení se angličtiny (citlivý vůči poli, globální, jednotlivý, reflektivní a sekvenční), a flexibilita ve 4 učebních dimenzích. Prezentace také nastínila průběh kvalitativní fáze, ve které proběhly rozhovory s 10 studenty vytipovanými na základě jejich odpovědí v dotazníkovém šetření kvantitativní fáze. Tématem rozhovorů byly jejich preference způsobu učení, úspěch či neúspěch daným způsobem učení, a ochota či neochota změnit oblíbený způsob učení.

Návaznosti

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků