b 2022

Poradní kruh jako součást školní praxe

BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKI

Základní údaje

Originální název

Poradní kruh jako součást školní praxe

Název česky

Poradní kruh jako součást školní praxe

Název anglicky

Council as part of school practice

Autoři

BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKI

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-280-0119-3

Klíčová slova česky

poradní kruhy; pedagogický konstruktivismus; záměry poradního kruhu; praxe ve škole

Klíčová slova anglicky

council; educational constructivism; council intentions; school practice

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2023 15:02, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Předkládaný text slouží jako metodická příručka studentům učitelství a dalších pedagogických disciplín, pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení pro zavádění praxe poradních kruhů ve skupinách dětí a mládeže. V textu je představen význam vzájemného sdílení příběhů, které slouží jako východisko k dalšímu akademickému i sociálnímu učení. Příručka pak stručně popisuje charakteristiku práce v poradním kruhu, předkládá konkrétní náměty a příklady z praxe. Závěrem je představena zkušenost s poradními kruhy jak pohledem pedagožky z praxe, tak i očima studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.

Anglicky

The present text serves as a methodological guide for teachers to be and students of other pedagogical disciplines, pedagogical staff of schools and educational institutions for introducing the practice of council in groups of children and youth. The text introduces the importance of sharing stories with each other as a starting point for further academic and social learning. The handbook then briefly describes the characteristics of working in council, providing concrete suggestions and examples from practice. Finally, the experience with advisory circles is presented through the eyes of a practising teacher and students of the Faculty of Education at Masaryk University.