WILLIAMS, Christopher. Measuring complexity in grammar school essays. In Výzkum v didaktice cizích jazyků V. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Measuring complexity in grammar school essays
Autoři WILLIAMS, Christopher.
Vydání Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky syntax; syntactic complexity; Czech grammar school essays; proficiency; dependency distance; t-unit
Změnil Změnil: Christopher Williams, M.A., učo 242640. Změněno: 30. 1. 2023 16:20.
Anotace
This poster outlines three approaches to measuring syntactic complexity in the essays of English language learners. It then goes on to justify the combined use of these measurements to determine how effectively they are able to predict the quality in the essays of Czech students in their final year of grammar school studies.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:19