ATCHESON, Hana. Searching for scholarly identity in academic writing for graduate students in visual arts and design. In OSLO BALEAP / NFEAP 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Searching for scholarly identity in academic writing for graduate students in visual arts and design
Název česky Hledání vědecké identity v akademickém psaní pro doktorské studenty ze specializací výtvarného umění a designu
Autoři ATCHESON, Hana.
Vydání OSLO BALEAP / NFEAP 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Norsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Anglický jazyk pro akademické účely; akademické psaní; povědomí o žánru; vizuální umění; fotografie; průmyslový design; audio-vizuální umění; studenti Ph.D.
Klíčová slova anglicky English for Academic Purposes; academic writing; genre awareness; visual arts; photography; industrial design; audio-visual arts; Ph.D. students
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 14. 2. 2024 14:14.
Anotace
This paper presents results gained from questionnaires and interviews focused on target language education needs in English academic writing. The special focus is on understanding characteristics of writing style, genre-specific features of academic writing in specific academic disciplines that students enrolled in PhD programmes in audio-visual arts, industrial design and photography should be able to gain. The collected data in questionnaires and interviews refer to some degree of discrepancy in subjective and objective language needs in academic and vocational writing for the target students, namely in what students believe they need during their studies, what they believe will be needed in the future and what is expected from them in the future. Finally, how to implement these findings into the development of writing skills in the classes of English for Academic Purposes is considered.
Anotace česky
Tento příspěvek představuje výsledky dotazníkového šetření a rozhovorů se zaměřením na cílové jazykové vzdělávací potřeby v akademickém psaní v anglickém jazyce. Zvláštní pozornost je věnována porozumění charakterizace písemného stylu, rysům specifickým pro žánr ve specifických akademických disciplínách, které by si měli osvojit studenti doktorských studijních programů audio-vizuálních umění, průmyslového designu a fotografie. Získaná data z dotazníku a rozhovorů odkazují na jistou míru neshody v oblasti objektivních a subjektivních jazykových potřeb v akademickém a odborném psaní cílové skupiny studentů, konkrétně co studenti očekávají během studia, co sami považují do budoucna za relevantní a co je od nich očekáváno v budoucnosti. V závěru příspěvku je nabídnuta možnost, jak tato zjištění využít v rámci rozvoje dovedností akademického psaní ve výuce anglického jazyka pro akademické účely.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:54