CHOCHOLATÁ, Jana a Gabriela OAKLANDOVÁ. An education for democracy: Empowering agency and community in a Czech school. In Biddulph, J., Rolls, L., Flutter, J. (Eds.). Unleashing Children's Voices in New Democratic Primary Education. Oxon, Routledge: Routledge, 2023, s. 82-91. ISBN 978-1-032-01644-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003179429_6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An education for democracy: Empowering agency and community in a Czech school
Autoři CHOCHOLATÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Gabriela OAKLANDOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Oxon, Routledge, Unleashing Children's Voices in New Democratic Primary Education, od s. 82-91, 10 s. 2023.
Nakladatel Routledge
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00130253
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-032-01644-3
Doi http://dx.doi.org/10.4324/9781003179429_6
Klíčová slova česky role dětí; demokratické vzdělávání; hodnoty; spolurozhodování dětí; škola jako učící se organizace
Klíčová slova anglicky children´s voice; democratic education; values; child agency; school as a learning organization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 5. 4. 2024 10:34.
Anotace
The chapter focuses on the way child agency is understood and promoted in the first laboratory school in the Czech Republic. Research shows that empowering children, making them part of democratic decision-making processes in a school - which is conceptualised as a learning eco-system with permeable boundaries inside the community it serves - is deeply rooted in the school's philosophy and lived as one of the school's most important democratic values.
Anotace česky
Kapitola se zaměřuje na to, jak je chápana rozhodovací role dětí (child agency) v první laboratorní škole v České republice. Výzkum ukazuje, že posílení postavení dětí, které je činí součástí demokratických rozhodovacích procesů ve škole - která je koncipována jako vzdělávací ekosystém s prostupnými hranicemi uvnitř komunity, jíž slouží - je hluboce zakořeněno ve filozofii školy a je žito jako jedna z nejdůležitějších demokratických hodnot školy.
Návaznosti
2019-1-DE01-KA203-005003, interní kód MUNázev: LabSchoolsEurope: Participatory Research for Democratic Education
Investor: Evropská unie, LabSchoolsEurope: Participatory Research for Democratic Education, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:26