BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ and Martina KUROWSKI. Poradní kruh jako součást školní praxe (Council as part of school practice). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0118-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Poradní kruh jako součást školní praxe
Name in Czech Poradní kruh jako součást školní praxe
Name (in English) Council as part of school practice
Authors BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ and Martina KUROWSKI.
Edition 1. vyd. Brno, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
ISBN 978-80-280-0118-6
Keywords (in Czech) poradní kruhy; pedagogický konstruktivismus; záměry poradního kruhu; praxe ve škole
Keywords in English council; educational constructivism; council intentions; school practice
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 31/1/2023 13:33.
Abstract
Předkládaný text slouží jako metodická příručka studentům učitelství a dalších pedagogických disciplín, pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení pro zavádění praxe poradních kruhů ve skupinách dětí a mládeže. V textu je představen význam vzájemného sdílení příběhů, které slouží jako východisko k dalšímu akademickému i sociálnímu učení. Příručka pak stručně popisuje charakteristiku práce v poradním kruhu, předkládá konkrétní náměty a příklady z praxe. Závěrem je představena zkušenost s poradními kruhy jak pohledem pedagožky z praxe, tak i očima studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
The present text serves as a methodological guide for teachers to be and students of other pedagogical disciplines, pedagogical staff of schools and educational institutions for introducing the practice of council in groups of children and youth. The text introduces the importance of sharing stories with each other as a starting point for further academic and social learning. The handbook then briefly describes the characteristics of working in council, providing concrete suggestions and examples from practice. Finally, the experience with advisory circles is presented through the eyes of a practising teacher and students of the Faculty of Education at Masaryk University.
PrintDisplayed: 26/4/2024 04:34