p 2022

Teaching in a multilingual school: Introduction to the theoretical background and practical applications

JANÍK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

Teaching in a multilingual school: Introduction to the theoretical background and practical applications

Název česky

Výuka ve mnohojazyčné škole: Úvod do teoretických východisek a praktické aplikace

Vydání

2. TeacherTranslanguagingCamp 2022, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Mnohojazyčnost;škola;translanguaging;výuka

Klíčová slova anglicky

multilingualism;school;translanguaging;teaching

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 31. 1. 2023 13:41, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.

Anotace

V originále

The workshop will introduce the central aspects of teaching in a multilingual school. The aim of the workshop is to introduce ways of designing professional practice that is open to the language(s) of the students bring to school. In the workshop, current discourses, and concepts on migration-oriented multilingualism in school education will thematized and the methods and principles such as language sensitive teaching (e.g. Gogolin et al., 2003), translanguaging (García & Kleifgen, 2020), Linguistic appropriate practice (Chumak- Horbatsch, 2019), etc. will be discussed. In the practical part of the workshop, the focus will be laid on practical examples (available online from open sources) from both nature sciences and humanities, mostly on lower secondary level.

Česky

Workshop představí hlavní aspekty výuky v mnohojazyčné škole. Cílem workshopu je představit způsoby koncipování výuky, která je otevřená více jazykům, které si žáci do školy přinesou. V rámci workshopu budou tematizovány současné diskurzy a koncepty týkající se mnohojazyčnosti orientované na migraci ve školním vzdělávání a budou diskutovány metody a principy, jako je jazykově citlivá výuka (např. Gogolin et al., 2003), translanguaging (García & Kleifgen, 2020), jazykově vhodná výuka (Chumak- Horbatsch, 2019) atd. V praktické části semináře bude kladen důraz na praktické příklady (dostupné online z otevřených zdrojů) z oblasti přírodních i humanitních věd, převážně na nižším sekundárním stupni.

Návaznosti

CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014703, interní kód MU
(Kód CEP: EF18_054/0014703)
Název: Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU (Akronym: HR4MUII)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj