2022
Teaching in a multilingual school: Introduction to the theoretical background and practical applications
JANÍK, MiroslavZákladní údaje
Originální název
Teaching in a multilingual school: Introduction to the theoretical background and practical applications
Název česky
Výuka ve mnohojazyčné škole: Úvod do teoretických východisek a praktické aplikace
Autoři
Vydání
2. TeacherTranslanguagingCamp 2022, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Mnohojazyčnost;škola;translanguaging;výuka
Klíčová slova anglicky
multilingualism;school;translanguaging;teaching
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 31. 1. 2023 13:41, Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
V originále
The workshop will introduce the central aspects of teaching in a multilingual school. The aim of the workshop is to introduce ways of designing professional practice that is open to the language(s) of the students bring to school. In the workshop, current discourses, and concepts on migration-oriented multilingualism in school education will thematized and the methods and principles such as language sensitive teaching (e.g. Gogolin et al., 2003), translanguaging (García & Kleifgen, 2020), Linguistic appropriate practice (Chumak- Horbatsch, 2019), etc. will be discussed. In the practical part of the workshop, the focus will be laid on practical examples (available online from open sources) from both nature sciences and humanities, mostly on lower secondary level.
Česky
Workshop představí hlavní aspekty výuky v mnohojazyčné škole. Cílem workshopu je představit způsoby koncipování výuky, která je otevřená více jazykům, které si žáci do školy přinesou. V rámci workshopu budou tematizovány současné diskurzy a koncepty týkající se mnohojazyčnosti orientované na migraci ve školním vzdělávání a budou diskutovány metody a principy, jako je jazykově citlivá výuka (např. Gogolin et al., 2003), translanguaging (García & Kleifgen, 2020), jazykově vhodná výuka (Chumak- Horbatsch, 2019) atd. V praktické části semináře bude kladen důraz na praktické příklady (dostupné online z otevřených zdrojů) z oblasti přírodních i humanitních věd, převážně na nižším sekundárním stupni.
Návaznosti
CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014703, interní kód MU (Kód CEP: EF18_054/0014703) |
|