JANÍK, Miroslav. Teaching in a multilingual school: Introduction to the theoretical background and practical applications. In 2. TeacherTranslanguagingCamp 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching in a multilingual school: Introduction to the theoretical background and practical applications
Název česky Výuka ve mnohojazyčné škole: Úvod do teoretických východisek a praktické aplikace
Autoři JANÍK, Miroslav.
Vydání 2. TeacherTranslanguagingCamp 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Mnohojazyčnost;škola;translanguaging;výuka
Klíčová slova anglicky multilingualism;school;translanguaging;teaching
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 31. 1. 2023 13:41.
Anotace
The workshop will introduce the central aspects of teaching in a multilingual school. The aim of the workshop is to introduce ways of designing professional practice that is open to the language(s) of the students bring to school. In the workshop, current discourses, and concepts on migration-oriented multilingualism in school education will thematized and the methods and principles such as language sensitive teaching (e.g. Gogolin et al., 2003), translanguaging (García & Kleifgen, 2020), Linguistic appropriate practice (Chumak- Horbatsch, 2019), etc. will be discussed. In the practical part of the workshop, the focus will be laid on practical examples (available online from open sources) from both nature sciences and humanities, mostly on lower secondary level.
Anotace česky
Workshop představí hlavní aspekty výuky v mnohojazyčné škole. Cílem workshopu je představit způsoby koncipování výuky, která je otevřená více jazykům, které si žáci do školy přinesou. V rámci workshopu budou tematizovány současné diskurzy a koncepty týkající se mnohojazyčnosti orientované na migraci ve školním vzdělávání a budou diskutovány metody a principy, jako je jazykově citlivá výuka (např. Gogolin et al., 2003), translanguaging (García & Kleifgen, 2020), jazykově vhodná výuka (Chumak- Horbatsch, 2019) atd. V praktické části semináře bude kladen důraz na praktické příklady (dostupné online z otevřených zdrojů) z oblasti přírodních i humanitních věd, převážně na nižším sekundárním stupni.
Návaznosti
CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_054/0014703, interní kód MU
(Kód CEP: EF18_054/0014703)
Název: Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU (Akronym: HR4MUII)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozvoj lidských zdrojů a dalších strategických oblastí pro podporu výzkumu na MU, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:27