2022
Rozvoj přesnosti v rámci přístupu založeného na úlohách řečového typu
PULTAR, FilipZákladní údaje
Originální název
Rozvoj přesnosti v rámci přístupu založeného na úlohách řečového typu
Název česky
Rozvoj přesnosti v rámci přístupu založeného na úlohách řečového typu
Název anglicky
Developing accuracy through task-based language teaching
Autoři
Vydání
Výzkum v didaktice cizích jazyků, 2022
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
výuka cizího jazyka; přístup založený na úlohách řečového typu; přesnost; komunikační kompetence; gramatická kompetence
Klíčová slova anglicky
foreign language teaching; task-based language teaching; accuracy; communicative competence; grammatical competence
Změněno: 31. 1. 2023 16:34, Mgr. Filip Pultar
V originále
Tato posterová prezentace předkládá výsledky přehledové studie mapující osm výzkumných šetření zabývajících se využitím přístupu založeného na úlohách řečového typu pro rozvoj přesnosti aspektů gramatické kompetence ve výuce cizího jazyka. Ukazuje se, že ve výzkumech převládá zaměření na řečové dovednosti oproti zaměření na systémy, a v budoucnu by bylo vhodné hlouběji prozkoumat vliv tohoto přístupu na rozvoj aspektů gramatické a lexikální přesnosti.
Česky
Tato posterová prezentace předkládá výsledky přehledové studie mapující osm výzkumných šetření zabývajících se využitím přístupu založeného na úlohách řečového typu pro rozvoj přesnosti aspektů gramatické kompetence ve výuce cizího jazyka. Ukazuje se, že ve výzkumech převládá zaměření na řečové dovednosti oproti zaměření na systémy, a v budoucnu by bylo vhodné hlouběji prozkoumat vliv tohoto přístupu na rozvoj aspektů gramatické a lexikální přesnosti.
Anglicky
This poster presentation presents the results of a review study which maps eight studies dealing with the use of task-based language teaching for developing the accuracy of aspects of grammatical competence in foreign language teaching. The reviewed studies predominantly focus on language skills rather than systems and further research is required to investigate the effect of this approach on the development of aspects of grammatical and lexical accuracy.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|