BUDÍNOVÁ, Irena. Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace. Online. In Janík, T., Slavík, J., Češková, T. Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2022, s. 53-68. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50. ISBN 978-80-280-0241-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obtíže žáka se sníženou kognitivní efektivitou a dysgrafickými problémy při násobení a jejich kompenzace
Název anglicky Difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency and dysgraphic problems in multiplication and their compensation
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena.
Vydání 1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, od s. 53-68, 16 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0241-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0241-2022
Klíčová slova česky žáci se sníženou kognitivní efektivitou; výuka násobení; násobilka; případová studie
Klíčová slova anglicky pupils with reduced cognitive efficiency; teaching multiplication; multiplication table; case study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Změněno: 1. 2. 2023 08:25.
Anotace
Kapitola pojednává o obtížích žáka se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti násobení. Z teoretického hlediska je představena komplexnost operace násobení a problematika jejího osvojování. Případová studie představuje problémy žáka s oslabenou funkcí paměti a dysgrafickými potížemi při zvládání jednotlivých kroků dovednosti násobení.
Anotace anglicky
The chapter discusses the difficulties of a student with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of multiplication. From a theoretical point of view, the complexity of the multiplication operation and the issue of its acquisition are discussed. The case study presents the problems of a student with impaired memory function and dysgraphic difficulties in mastering the individual steps of the multiplication skill.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaVNázev: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Grantová agentura ČR, Produktivní kultura vyučování a učení
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 10:53