HRADÍLKOVÁ, Helena. Model problémově orientované výuky ve výuce cizích jazyků: Přehledová studie (Problem-Based Language Learning and Teaching: Review of Empirical Studies). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Model problémově orientované výuky ve výuce cizích jazyků: Přehledová studie
Name in Czech Model problémově orientované výuky ve výuce cizích jazyků: Přehledová studie
Name (in English) Problem-Based Language Learning and Teaching: Review of Empirical Studies
Authors HRADÍLKOVÁ, Helena.
Edition Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) problémově orientovaná výuka; problémově orientovaná výuka jazyků; přehledová studie
Keywords in English problem-based learning; problem-based language learning; research review
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Changed: 31/1/2023 21:13.
Abstract
Následující text nabízí vymezení pojmu model problémově orientované výuky, mapuje cestu tohoto modelu do výuky jazyků a uvádí přehled výzkumných studií zaměřených na problémově orientovanou výuku jazyků.
Abstract (in English)
The following text offers a definition of the model of problem-based learning, maps the journey of the model into language teaching, and reviews research studies on problem-based language teaching.
Links
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Acronym: AKTEV XI)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 30/5/2024 05:40