VOLDÁNOVÁ, Žaneta. Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2022, s. 97-131. ISBN 978-80-280-0309-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu
Název česky Pragmatika a písemné dovednosti u studentů angličtiny jako cizího jazyka: Výsledky pilotáže a implikace pro úpravu finálního výzkumu
Název anglicky Pragmatics and Writing Skills of EFL Students: Implications of the Pilot Research for the Final Research
Autoři VOLDÁNOVÁ, Žaneta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků V, od s. 97-131, 35 s. 2022.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00130267
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-280-0309-8
Klíčová slova česky výuka pragmatiky; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; kvaziexperiment; pilotní výzkum
Klíčová slova anglicky pragmatics instruction; writing skills; English as a foreign language; quasi-experiment; pilot research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 5. 4. 2024 10:27.
Anotace
Článek shrnuje výsledky pilotního výzkumu provedeného u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ, v němž bylo zjištěno, že explicitní výuka pragmatiky přispívá k sebejistotě studentů ohledně psaní a že k ní mají kladný postoj. Pilotáž však odhalila nutnost úprav v designu a výzkumném vzorku, které jsou v článku rovněž popsány.
Anotace anglicky
The article summarises the results of pilot research conducted in the Primary school teacher training study programme, which revealed that explicit pragmatics instruction contributes to student’ confidence about writing and that students themselves have a positive attitude to it. However, the pilot study revealed the need of research design and respondents modifications, which are also described in this article.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:54