2022
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Tereza ČEŠKOVÁ, Markéta BARTOŇOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Název česky
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách
Název anglicky
Productive culture of teaching and learning in didactic case studies
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika), Tereza ČEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta BARTOŇOVÁ (203 Česká republika), Irena BUDÍNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra FERDIÁNOVÁ (203 Česká republika), Lukáš FEŘT (203 Česká republika), Michaela HORNIAKOVÁ (203 Česká republika), Alena HOŠPESOVÁ (203 Česká republika), Jan HUSÁK (203 Česká republika), Martin JÁČ (203 Česká republika), Jiří KOHOUT (203 Česká republika), Petra KONEČNÁ (203 Česká republika), Dana KRIČFALUŠI (203 Česká republika), Markéta KUBERSKÁ (203 Česká republika), Pavel MASOPUST (203 Česká republika), Pavel MENTLÍK (203 Česká republika), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Alena NOHAVOVÁ (203 Česká republika), Markéta PÍŠOVÁ (203 Česká republika), Lukáš ROKOS (203 Česká republika), Václav STACKE (203 Česká republika), Stanislav ŠTĚPÁNÍK (203 Česká republika), Kateřina TOMEŠKOVÁ (203 Česká republika), Tereza TOPOLOVSKÁ (203 Česká republika), Michal VAVROŠ (203 Česká republika) a Matěj VRHEL (203 Česká republika)
Vydání
Brno, 400 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00129411
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0240-4
Klíčová slova česky
didaktické kazuistiky; produktivní kultura vyučování a učení; didaktika
Klíčová slova anglicky
didactic case study; productive culture of teaching and learning; didactics
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2023 09:42, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Kniha představuje téma produktivní kultury učení a usazuje je do širšího didaktického kontextu. V první části jsou jakožto teoretický rámec představeny tři hlavní oblasti produktivní kultury učení: 1. jasnost, strukturovanost, soudržnost, 2. kognitivní aktivizace, instrumentalizace a semantizace obsahu, 3. podpůrné učební prostředí. Druhou část knihy tvoří 17 didaktických kazuistik zpracovaných týmy oborových didaktiků a učitelů v praxi. Cílem kazuistik je ilustrovat klíčové oblasti produktivní kultury učení.
Anglicky
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity, structure, coherence, 2. cognitive activation, instrumentalization, semantization, 3. Supportive learning environment. The second part of the book presents 17 didactic case studies that have been developed by teams that consisted of researchers and teachers from schools. The aim of didactic case studies is to highlight key areas of productive culture of teaching and learning.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaV |
|