VEŠKRNOVÁ, Daniela. New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes
Název česky Nové využití mediace ve výuce odborné francouzštiny
Autoři VEŠKRNOVÁ, Daniela.
Vydání Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky mediace ve výuce francouzštiny; Dodatek ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky; učebnice pro výuku odborné francouzštiny; mediační aktivity a strategie
Klíčová slova anglicky Mediation in French language teaching; Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume; textbooks for teaching French for professional purposes; mediation activities and mediation strategies
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Veškrnová, učo 25545. Změněno: 31. 1. 2023 23:49.
Anotace
Mediation, introduced into foreign language teaching by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001), has been redefined and described in more details, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills in the Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (2020). This new view of mediation, which connects reception, production and interaction, is already appearing in textbooks for teaching French for professional purposes that have appeared on the market in the last two years. In this paper, we will underline mediation activities and strategies that are useful in the context of professional communication and that correspond to new trends in foreign language didactics.
Anotace česky
Mediace, kterou do výuky cizích jazyků zavedl Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2001), byla nově definována a rozšířena v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020) zahrnujícím nové škály s deskriptory pro hodnocení mediačních dovedností. Tento nový pohled na mediaci, která propojuje recepci, produkci a interakci, se již objevuje v učebnicích pro výuku odborné francouzštiny, které se v posledních dvou letech objevily na trhu. V příspěvku vyzdvihneme mediační aktivity a strategie, které jsou v kontextu profesní komunikace užitečné a odpovídají novým trendům v didaktice cizích jazyků.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:30