2022
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes
VEŠKRNOVÁ, DanielaZákladní údaje
Originální název
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes
Název česky
Nové využití mediace ve výuce odborné francouzštiny
Autoři
Vydání
Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2022
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
mediace ve výuce francouzštiny; Dodatek ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky; učebnice pro výuku odborné francouzštiny; mediační aktivity a strategie
Klíčová slova anglicky
Mediation in French language teaching; Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume; textbooks for teaching French for professional purposes; mediation activities and mediation strategies
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 31. 1. 2023 23:49, Mgr. Daniela Veškrnová
V originále
Mediation, introduced into foreign language teaching by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001), has been redefined and described in more details, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills in the Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (2020). This new view of mediation, which connects reception, production and interaction, is already appearing in textbooks for teaching French for professional purposes that have appeared on the market in the last two years. In this paper, we will underline mediation activities and strategies that are useful in the context of professional communication and that correspond to new trends in foreign language didactics.
Česky
Mediace, kterou do výuky cizích jazyků zavedl Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2001), byla nově definována a rozšířena v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020) zahrnujícím nové škály s deskriptory pro hodnocení mediačních dovedností. Tento nový pohled na mediaci, která propojuje recepci, produkci a interakci, se již objevuje v učebnicích pro výuku odborné francouzštiny, které se v posledních dvou letech objevily na trhu. V příspěvku vyzdvihneme mediační aktivity a strategie, které jsou v kontextu profesní komunikace užitečné a odpovídají novým trendům v didaktice cizích jazyků.
Návaznosti
MUNI/A/1305/2021, interní kód MU |
|