k 2022

New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes

VEŠKRNOVÁ, Daniela

Základní údaje

Originální název

New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes

Název česky

Nové využití mediace ve výuce odborné francouzštiny

Vydání

Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2022

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mediace ve výuce francouzštiny; Dodatek ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky; učebnice pro výuku odborné francouzštiny; mediační aktivity a strategie

Klíčová slova anglicky

Mediation in French language teaching; Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume; textbooks for teaching French for professional purposes; mediation activities and mediation strategies

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 31. 1. 2023 23:49, Mgr. Daniela Veškrnová

Anotace

V originále

Mediation, introduced into foreign language teaching by the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001), has been redefined and described in more details, including examples of new scales and descriptors to assess mediation skills in the Common Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Companion Volume (2020). This new view of mediation, which connects reception, production and interaction, is already appearing in textbooks for teaching French for professional purposes that have appeared on the market in the last two years. In this paper, we will underline mediation activities and strategies that are useful in the context of professional communication and that correspond to new trends in foreign language didactics.

Česky

Mediace, kterou do výuky cizích jazyků zavedl Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2001), byla nově definována a rozšířena v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020) zahrnujícím nové škály s deskriptory pro hodnocení mediačních dovedností. Tento nový pohled na mediaci, která propojuje recepci, produkci a interakci, se již objevuje v učebnicích pro výuku odborné francouzštiny, které se v posledních dvou letech objevily na trhu. V příspěvku vyzdvihneme mediační aktivity a strategie, které jsou v kontextu profesní komunikace užitečné a odpovídají novým trendům v didaktice cizích jazyků.

Návaznosti

MUNI/A/1305/2021, interní kód MU
Název: Výzkum v didaktice cizích jazyků (Akronym: AKTEV XI)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků