SOMMEROVÁ, Milada. PROCESUÁLNĚ ORIENTOVANÁ TVORBA A JEJÍ PŘÍNOS VÝTVARNÉ EXPRESI. Online. In Daniel Kučerka, Barbora Kováčová, Alžbeta Kujlovská. Expresivita vo výchove V. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022, s. 30-38. ISBN 978-80-7468-197-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PROCESUÁLNĚ ORIENTOVANÁ TVORBA A JEJÍ PŘÍNOS VÝTVARNÉ EXPRESI
Název anglicky PROCESS-ORIENTED CREATION AND ITS CONTRIBUTION TO ARTISTIC EXPRESSION
Autoři SOMMEROVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání České Budějovice, Expresivita vo výchove V. od s. 30-38, 9 s. 2022.
Nakladatel Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00128494
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7468-197-4
Klíčová slova česky Výtvarná tvorba; výtvarný proces; inspirace; zkušenost; expresivita
Klíčová slova anglicky Artistic creation; artistic process; inspiration; experience; expresivity
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 3. 2023 08:49.
Anotace
Důležitým aspektem profesního i tvůrčího rozvoje budoucích pedagogů je jejich vlastní expresivní zkušenost s tvorbou. Autentický prožitek pomáhá budoucímu učiteli chápat smysl realizovaných výtvarných činností a následně vhodně nastavit svá očekávání. Procesuálně orientovaná tvorba je nepostradatelnou součástí výtvarné pedagogiky, neboť umožňuje rozvinout spontánní a expresivní projev žáka a tím zvýšit schopnost výtvarně vyjádřit své niterní pohnutky.
Anotace anglicky
An important aspect of the professional and creative development of future teachers is their own expressive experience with creation. An authentic experience helps the future teacher to understand the meaning of the realized art activities and subsequently set their expectations appropriately. Process-oriented creation is an indispensable part of art pedagogy, as it enables the spontaneous and expressive expression of the student to be developed and thereby increase the ability to creatively express one's inner motivations.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 21:53