2022
Držení těla a funkční stav pohybového aparátu u dětí ve věku 6–8 let: případová studie
ŠERÁKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Držení těla a funkční stav pohybového aparátu u dětí ve věku 6–8 let: případová studie
Název anglicky
Posture and muscle imbalances in children aged 6–8 years: case study
Autoři
Vydání
1., elektronické vyd. Brno, Tělesná výchova a výchova ke zdraví 4, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
ISBN
978-80-280-0165-0
Klíčová slova česky
Držení těla, individuálně optimální držení těla, vadné držení těla, poruchy držení těla, svaly, svalové testy, svalové dysbalance, děti, předškolní věk (ISCED 0), mladší školní věk (ISCED 1)
Klíčová slova anglicky
Posture, individually optimal posture, poor posture, posture disorders, muscle imbalances, muscles, muscle tests, children, preschool age (ISCED 0), primary school age (ISCED 1)
Štítky
Změněno: 7. 2. 2023 12:13, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Monografie se zaměřuje na držení těla dětí ve věku 6–8 let, konkrétně na období těsně před nástupem do základní školy a v prvních dvou ročnících školní docházky. V šesti případových studiích se zaměřujeme na kvalitu držení těla, funkční stav vybraných svalů a svalových skupin sledovaných dětí a jejich pohybový režim. K vyšetření podpůrně pohybového systému využíváme pohledových metod a funkčního svalového testu podle Jandy, a dále používáme pozorování, rozhovor, dotazníkové šetření a další metody. Výsledky původního výzkumu přinášejí podrobné poznatky o držení těla, stavu pohybového aparátu a o pohybovém režimu dětí ve škole i mimo ni, které se z části odlišují od výsledků jiných autorů.
Anglicky
The monograph focuses on the posture of children aged 6–8, specifically on the period before they enter the primary school and on the first two years of schooling. In six case studies, we focus on the quality of posture, the functional state of selected muscles and muscle groups of the monitored children and their physical activity regime. In order to examine the musculoskeletal system, we use visual methods and functional muscle test by Janda, and we also use observation, interview, questionnaire survey and other methods. The findings of the original research provide detailed knowledge regarding posture, the state of the musculoskeletal system and the locomotor regime of children at school and outside, which partly differ from other authors’ findings.