JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Karel PICKA, Katarína SLEZÁKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-9956-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9957-2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
Název anglicky Pedagogical evaluation for (future) teachers
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Monika ČERNÁ (203 Česká republika, domácí), Petra VYSTRČILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Karel PICKA (203 Česká republika, domácí), Katarína SLEZÁKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2021.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00128582
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9956-2
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9957-2021
Klíčová slova česky evaluační nástroje; kvalita vzdělávání; pedagogická evaluace; učitel
Klíčová slova anglicky evaluation instruments; quality of education; evaluation in education; teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 9. 2. 2023 08:40.
Anotace
Kniha je určena budoucím učitelům mateřských a základních škol. Jejím prostřednictvím se budou seznamovat se základy pedagogické evaluace, a to v souvislosti s kvalitou vzdělávání a jejím řízením. Evaluace je zde představena jako oblast výzkumu a praxe. Jsou zde rozlišeny různé typy evaluací mj. také z hlediska jejich aktérů. Dále je zde předložen model kvality vzdělávání, který umožňuje strukturovat výběr dostupných domácích evaluačních rámců, metod a nástrojů využitelných (budoucími) učiteli v praxi. Cílem je podpořit (budoucí) učitele při (auto)evaluačních aktivitách ve školách a při jejich profesním rozvoji.
Anotace anglicky
The book is intended for future kindergarten and primary school teachers. It will introduce them to the basics of pedagogical evaluation in the context of educational quality and its management. Evaluation is presented here as an area of research and practice. Different types of evaluation are distinguished, among other things, in terms of their actors. Furthermore, a model of educational quality is presented to structure the selection of available indigenous evaluation frameworks, methods and tools for use by (future) teachers in practice. The aim is to support (future) teachers in (self-)evaluation activities in schools and in their professional development.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, interní kód MUNázev: Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI (Akronym: ZIP MUNI)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:20