2021
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA et. al.Základní údaje
Originální název
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
Název anglicky
Pedagogical evaluation for (future) teachers
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Monika ČERNÁ (203 Česká republika, domácí), Petra VYSTRČILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Karel PICKA (203 Česká republika, domácí), Katarína SLEZÁKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, 95 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/21:00128582
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9956-2
Klíčová slova česky
evaluační nástroje; kvalita vzdělávání; pedagogická evaluace; učitel
Klíčová slova anglicky
evaluation instruments; quality of education; evaluation in education; teacher
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 2. 2023 08:40, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Kniha je určena budoucím učitelům mateřských a základních škol. Jejím prostřednictvím se budou seznamovat se základy pedagogické evaluace, a to v souvislosti s kvalitou vzdělávání a jejím řízením. Evaluace je zde představena jako oblast výzkumu a praxe. Jsou zde rozlišeny různé typy evaluací mj. také z hlediska jejich aktérů. Dále je zde předložen model kvality vzdělávání, který umožňuje strukturovat výběr dostupných domácích evaluačních rámců, metod a nástrojů využitelných (budoucími) učiteli v praxi. Cílem je podpořit (budoucí) učitele při (auto)evaluačních aktivitách ve školách a při jejich profesním rozvoji.
Anglicky
The book is intended for future kindergarten and primary school teachers. It will introduce them to the basics of pedagogical evaluation in the context of educational quality and its management. Evaluation is presented here as an area of research and practice. Different types of evaluation are distinguished, among other things, in terms of their actors. Furthermore, a model of educational quality is presented to structure the selection of available indigenous evaluation frameworks, methods and tools for use by (future) teachers in practice. The aim is to support (future) teachers in (self-)evaluation activities in schools and in their professional development.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170, interní kód MU |
|