DVOŘÁČKOVÁ, Veronika. Authenticity in Teaching ESP Genre-Based Writing – When Does It Work? Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 1-6. ISSN 1755-9715.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Authenticity in Teaching ESP Genre-Based Writing – When Does It Work?
Autoři DVOŘÁČKOVÁ, Veronika.
Vydání Humanising Language Teaching, Pilgrims, 2023, 1755-9715.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky angličtina pro specifické účely; zdravotnictví; psané profesní žánry; autentičnost
Klíčová slova anglicky English for specific purposes; healthcare; professional written genres; authenticity
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 24. 3. 2024 20:06.
Anotace
The text examines the issue of genre authenticity as an essential aspect of the ESP course design as well as an effective tool in generating and sustaining student motivation and engagement. Based on the experience of teaching authentic professional writing genres and positioning them as key course outcomes, the present paper argues that the relevance and value of authentic genres as perceived by the students is largely determined by the students' ability to relate them to their concurrent academic or clinical experience.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 23:59